"Svakog dana autobusom putujem iz Gorskog kotara u Rijeku na posao i natrag, uredno za to placam pokaznu kartu od 1.800 kuna, i svakog dana svjedocim tome da desetak policajaca, koji u Rijeku takoder putuju na posao, tu kartu ne placaju, iako, pouzdano znam, imaju placene putne troškove od tih 1.800 kuna. Oni vozacu pokazuju svoje službene iskaznice ili, ako su u uniformi ne pokazuju ništa i voze se besplatno", ogorcen je jedan citatelj, cija supruga, zaposlenica u javnoj službi, takoder svakodnevno putuje autobusom u Rijeku na posao.
Njega, koji radi u privatnom sektoru, i poslodavac mu placa putni trošak, i suprugu, kojoj putni trošak pokriva država kao poslodavac, autobus mjesecno košta više od 3.500 kuna.
Zavirili smo na forume na tu temu, na kojima gradani iz svih krajeva razmjenjuju svoja iskustva, i pronašli još jedno zanimljivo svjedocenje.
- Bio sam svjedok kad su na posao autobusom putovali sin policajac i njegov otac, radnik. Kondukter je ocu radniku i naplatio kartu, a kraj policajca u uniformi samo je prošao dalje. Radnik se, ne otkrivši da je policajcev otac, kondukteru na to požalio, uz napomenu da i policajcu mora naplatiti kartu jer i on za nju prima putni trošak na placi, da bi mu kondukter «savjetovao» da se «ne pravi blesav» te se okrenuo policajcu s komentarom: «Vidiš li ti ovog pametnjakovica?».
Prijevoz zaposlenih u državnim i javnim službama državu godišnje košta oko 1,4 milijarde kuna, no javna je tajna da dio toga završava i na «podebljavanju» placa. Naime, prijava izvan mjesta rada i prebivališta zbog dobivanja vece naknade za prijevoz postala je praksa, kao i vožnja «na znacku», umjesto na pokaznu kartu.
- Sindikat se izborio za pravo naknade putnih troškova, koje ima svaki policajac, i nitko se ne bi smio besplatno voziti javnim prijevozom. Kontrolor koji ude u tramvaj nece od policajca u uniformi tražiti kartu na pregled, no karte se kupuju, odgovara Dubravko Jagic, predsjednik Sindikata policije.
Službenom iskaznicom kao prijevoznom ispravom ne bi se smjeli koristiti niti pripadnici HV-a, kao ni opcenito svi oni koji su izabrali pravo na novcanu naknadu za prijevoz na posao i s posla. Koliko ih to ipak cini, ostat ce - javna tajna.