Mladen Lucic Luc, i sam jedan od važnih aktera zagrebacke novovalne scene koncem 70-ih godina, za Pulu rijetko videnom razinom duhovitosti i britkosti, a prije svega informativnošcu, vodio je skoro dvosatni okrugli stol o cuvenim Poletovim fotografima, od kojih su se u kantini Ekonomskog fakulteta, u sklopu trodnevnog festivala Kufer o Novom valu, odazvala trojica cuvenih fotografa Poleta Dražen Kalenic, Andrija Zelmanovic Zelma i, s manjim kašnjenjem, Mio Vesovic.
Zbog smrtnog slucaja u obitelji u Pulu nije mogao doci Fedor Vucemilovic. Te su veceri spomenuta i mnoga imena sjajne Poletove ekipe, posebno u zlatnom razdoblju te novine od 1978. do 1981. godine (Ivan Posavec, Danilo Ducak, Siniša Knaflec, Jasmin Krpan i Goran Pavelic Pipo koji je slikao curice u potezu "Kavkaz", "Zvecka" i "Blato"), no svi sudionici stola posebno su naglasili da je kljucna osoba bio Poletov graficki urednik Goran Trbuljak. On je profilirao taj oblik fotografije koji se danas zove Poletova fotografija, a koju prije svega karakterizira format preko cijelih stranica. Trbuljak je autorima dozvolio punu slobodu i kreativnost u okvirno zadanim gabaritima.
O poštivanju autorstva, nepojmljivo za današnje prilike u posrnulom novinarstvu, najbolje govori cinjenica da je svaka Poletova fotografija imala crni okvir, a unutar onako kako je autor napravio. To je bilo to, rekao je Lucic, bez naknadnog prekadriranja, rezanja i montaže. Polet je bio i svojevrsni rastanak od stotinjak godina djelujuce klasicne fotografije, buduci da nije dugo prošlo od prestanka izlaženja Poleta do pojave digitalne fotografije.
- Poletova fotografija pojavila se u trenutku; reflektirala je tadašnju liberalizaciju socijalistickog režima, kao i društveni impuls vremena, te duhovni impuls mladih. Poletovi fotografi na sjajan su nacin, i to jezikom ulice, spajali art i glamur. Slušali su istu glazbu i gledali iste filmove, dok su im fotografije nastajale kao nadogradnja duhovne stvarnosti koja je tada bila na najvišoj razini u ondašnjoj državi, a sve na jedan ležeran, neformalan nacin, no uz ocuvanje punog digniteta struke. Nitko se nije isfuravao na ego tripove, iako je svima bila zajamcena individualnost, ali niti ona nije bila primarna, kazao je Lucic.
Andrija Zelmanovic rekao je da su sve fotografije, a kaže da je bilo i loših i dobrih, nastajale u tjednom ritmu.
- Sve je bilo stvar trenutka, netko je imao bolji, netko lošiji fotoaparat. Je li to bilo toliko vrijedno ili nije, ne mogu procijeniti, ali mi je drago da sam u tome sudjelovao, naglasio je Zelmanovic.
Antologijske fotografije s rock koncerata napravio je tih godina Dražen Kalenic, pa i cuvenu fotografiju basiste Parafa Zdrave Cabrijana koja je završila na naslovnici Poleta, a koja i danas, više od svih novovalnih fotografija, frca od energije.
- Bacio sam 30, 40 fotografija da bih dobio tu fotografiju. Kasnije su mi ukradeni svi negativi, no nitko ne može ništa s tim negativima. Tu je odreden nacin zasjenjivanja, pa kontrasti, gustoca, otkrio je Kalenic tek malo od majstorske tajne.
- Nije bilo ambicije da to budu umjetnicke fotografije, vec je jedino važno bilo da budu dobre za tisak i da budu objavljene. Polet je onako izgledao baš zbog njegove fotografije. Prije 1978. prodavao se u nekoliko stotina primjeraka, da bi se zatim prodavao u više od 30.000 primjeraka. Trudili smo se napraviti originalnu fotografiju. Tada u drugim novinama nije bilo prilike za autorski uradak, prisjetio se Kalenic, koji je tih godina radio i za mnoge druge novine pa i za kvalitetan magazin Start, koji je tada, kako je dodao Luc, bio u tekstovima, u redakcijskom poslu i u desk pricama, konstruktivni Poletov rival.
Kalenic je kazao da je najveci tehnicki problem na koncertima bilo savladati rasvjetu, što je njemu uspjelo. "Uspjeli smo plasirati rock and roll, dodao je. Polet je tih godina plasirao Azru, Film, Buldožer, Prljavo kazalište, Paraf.
- Hvala što ste uopce pokazali interes za Poletovim fotografija, rekao je kultni Poletov fotograf Mio Vesovic. On nije bio samo Poletov, jer je primjerice za Danas s Ivanom Posavcem napravio cak 150 naslovnica, a tada je taj tjednik, izlazio u tiraži od 100.000 primjeraka. Zbog ondašnjeg velikog skandala, ne cudi da su na ovom pulskom skupu evocirane cuvene Poletove fotografije golog golmana Šarovica, a kojega je snimio upravo Vesovic.
- Nije bilo nikakve cenzure u Poletu; bilo je naknadnih sranja u Komitetu, kazao je na koncu Mio Vesovic.