Stravicna prometna nesreca u kojoj je pocetkom ovog mjeseca poginuo vozac navela je jednu citateljicu iz Novigrada da nam se obrati, apelirajuci na podizanje sigurnosti na dijelu državne ceste D301 Buje - Novigrad pred ulazom u grad, na potezu od naselja Stancijeta do poduzetnicke zone Vidal. Valja reci i da se, prema policijskom izvješcu, osnovano sumnja da je do nesrece došlo zbog neprilagodene brzine, na mjestu gdje je ogranicenje 60 kilometara na sat, te je vozac na izlasku iz zavoja izgubio nadzor nad vozilom i prelaskom na drugu stranu kolnika izletio vozilom s ceste i udario u stablo.
- To je samo jedan od ružnih incidenata koji su se dogodili na tom potezu u zadnje dvije godine. Ocito je to cesta smrti - ravna, brza, s laganim zavojem koji je, cini se, koban, a kuce se nalaze s jedne i druge strane. Bilo je još puno izlijetanja automobila, koji nisu evidentirani samo zato što ljudi nisu bili teže ozlijedeni, vec im je lokalno stanovništvo pomoglo da izvuku aute, dodu k sebi i krenu dalje svojim putem. Bojim se da mi jednu vecer neki automobil ne završi u dnevnom boravku i ozlijedi mene ili nekog bližnjeg, istaknula je citateljica. Njen je prijedlog da se od tamošnje crkvice do zone Vidal postave dva "ležeca policajca" i prometni znakovi za ogranicenje brzine na 50 kilometara na sat.
U Gradu smo pitali smatraju li da je potrebno intervenirati po tom pitanju. Odgovoreno nam je da se na toj državnoj cesti, upravo od naselja Bužinija do Novigrada, cesto nalaze policijske ophodnje i mjeraci brzine.
"Nakon dobivene suglasnosti od Hrvatskih cesta i policije postavili smo svjetlecu signalizaciju na raskršcu izmedu naselja Cesta Kontesa i Stancijeta, na mjestu prijelaza za pješake, upravo radi smanjenja brzine. Trenutno je u postupku rješavanje spoja ceste Puljere na izlasku na tu državnu cestu. Buduci da u Gradu ne postoji evidencija prometnih nesreca prema lokacijama, zatražit cemo je od policije. Ukoliko se pokaže da je na tom mjestu zabilježen kritican broj nesreca, zajedno s Hrvatskim cestama koje upravljaju tom dionicom i policijom pokrenut cemo postupak za povecanje sigurnosti prometovanja na tom dijelu", istaknuli su u gradskoj upravi.
Prema podacima koje smo dobili iz Policijske uprave Istarske, (uz spomenutu jedinu ovogodišnju prometnu nesrecu s, nažalost, poginulim vozacem) tijekom 2010. i 2011. na tom su se potezu dogodile tri nesrece u kojima su cetiri osobe zadobile lakše tjelesne ozljede te smatraju da se ne radi o posebno opasnom dijelu prometnice.
"Radi povecanja sigurnosti sudionika u prometu policija je bila nazocna u prethodnom razdoblju i na dionici ceste Novigrad - Nova Vas. U narednom razdoblju povecat ce se nadzor i kontrola prometa te ce se na spomenutoj dionici ceste povecati nadzor brzine kretanja vozila sa svom raspoloživom tehnikom i uredajima", istaknuto je u odgovoru Odsjeka za izvještajnu analitiku i odnose s javnošcu PU istarske.
Na upit o mogucnosti postavljanja "ležecih policajaca" naglašeno je da se, prema Pravilniku o prometnim znakovima, opremi i signalizaciji na cestama umjetne izbocine i uzdignute plohe mogu postavljati samo na cestama u naseljima, na temelju prometnog projekta i analize opravdanosti te uz prethodnu suglasnost Zakona o cestama. Takve prepreke nisu dopuštene na cestama kojima se cešce krecu vozila Hitne medicinske pomoci.
"Sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, jedinice lokalne i podrucne (regionalne) samouprave, uz prethodnu suglasnost MUP-a (Policijske uprave) ureduju promet na svom podrucju tako da odreduju i ogranicenje brzine kretanja vozila. Kad se promet ureduje na dijelu državne ili županijske ceste, potrebna je i suglasnost ministarstva nadležnog za poslove prometa", objasnili su. (Kristina FLEGAR)