Podrška i suradnja hrvatskog i talijanskog vrtića pod istim krovom


Primjer uzoritih dobrosusjedskih odnosa, uzajamne podrške i suradnje pod istim krovom, pružaju hrvatski dječji vrtić Tičići i talijanski vrtić Girasole. Čak i pedagoginja, u istoj osobi, zaposlena u postotku 60 na prema 40 posto u pojedinim ustanovama, s kojima je zasnovala radni odnos u ovoj pedagoškoj godini, potvrđuje dobre partnerske odnose s kojima ostvaruju iste odgojno- obrazovne ciljeve. O primjerenoj suradnji, zajedničkim aktivnostima i posebnostima svake od ustanova, razgovarali smo s Mirjanom Andrilović, ravnateljicom Tičića, Vedranom Korelićem, v.d. ravnateljem vrtića Girasole i Larisom Makovac, zajedničkom pedagoginjom. 

Zavičajna nastava kao "zrno pripadnosti" 

- Brojne su dodirne točke u kojima se isprepliću naše aktivnosti, počevši od obilježavanja Dječjeg tjedna, Dana dječjeg vrtića, pokladnih dana, proslave Božića i Uskrsa, Dana planeta Zemlje i ostalih važnih događaja. Naš vrtić je, ustvari, preslika u malom, odnosa u gradu, gdje se iz redova gradskih vlasti potiče i podiže razvoj suživota na zavidnu civiliziranu razinu uz uzajamno poštivanje različitosti, izjavila je Andrilović.

Oba su vrtića planski uključena u projekt provođenja Zavičajne nastave za vrtićki uzrast, u suradnji s Upravnim odjelom za kulturu Istarske županije. Okosnica ovogodišnje teme je "Mediji i očuvanje baštine"/"Tradicija u srcu emocija-2. dio", a provedba projekta bit će prezentirana u Medulinu u svibnju iduće godine.

- U protekloj smo godini s odabranim odgojno-obrazovnim grupama obradili temu "Kako se gradio moj grad?", a cilj je bio kroz kratku priču o povijesti grada, šetnje, pjesmu i tradicijski ples, nakon usvojenog znanja, naučiti djecu kako strancima i gostima grada, iz perspektive djeteta približiti Novigrad. U sklopu projekta održan je i susret dječjih folkloraša Istre "Pod zvonikom", gdje su zatancali balun, rašpu i sette passi, prepričava Andrilović, pohvalivši djecu iz Tičića da su i autori teksta za svoju vrtićku odu "Tičići" koju je uglazbio i snimio duo "Magnolija", pa tako posjeduju svoju "mini himnu", za sva vremena. U razgovoru o zavičajnoj nastavi pridružio se v.d. ravnatelja Korelić, predstavljajući program kojega misle sprovesti u talijanskom vrtiću, ističući kako je cilj takvog projekta u zavičajnom prostoru, ubaciti u srca male djece "zrno pripadanja" nekom podneblju, a to se postiže usmenom predajom kroz priče, legende i uspomene, koje nalaze put u dječja srca poput sjemena iz kojega će se razviti osjećaj pripadanja zavičaju, slikovito je pričao Korelić, otkrivajući kako namjeravaju projekt realizirati kroz dvije temeljene aktivnosti: "Zimska priča" i proljetni "Mini Ex tempore". 

Naći potencijalno darovitu djecu 

Od posebnosti iz Godišnjeg plana i programa kojega već treću godinu za redom realiziraju u Tičićima izdvojili su kraći program "Mali istraživači" namijenjen djeci s posebnim potrebama, a provodi se u poslijepodnevnim satima.

- Koliko nam je poznato, ovako osmišljen kraći program, za kojega smo dobili suglasnost nadležnog ministarstva, ostvaruje se još samo u pulskim dječjim vrtićima. Rijetke su ustanove, prije svega mislim na škole, gdje se radi po posebnim programima za darovitu djecu. Glavnina provedbenih programa je namijenjena djeci s teškoćama u razvoju, zbog čega ponekad, darovita djeca, bivaju zapostavljena. Stoga je naš cilj, identificirati potencijalno darovitu djecu u nekom akademskom (znanstvenom) području i zadovoljiti djetetove potrebe za aktivnim stvaralačkim istraživanjem prirodne i socijalne okoline kroz specifične poticaje i aktivnosti, prenijela je Makovac, pojasnivši da se provodi testiranje djece pred stručnom komisijom za identificiranje nadarenih predškolaca pa je tako ove godine izabrano 12 malih istraživača, koje prati i vodi psihologica Valentina Mladinov, jedanput tjedno u radionici u trajanju od 60 minuta. Ove su se godine mali istraživači priključili i znanstvenom projektu "Mali konstruktor" u organizaciji Gradske knjižnice Novigrad, pohvalila se Makovac.

U cjelokupnoj organizaciji odgojno-obrazovnih programa, i dnevnog ritma života u ustanovi, Korelić je istaknuo i mogućnost učenja stranog jezika - engleskog, kako bi ih od malih nogu pripremili za život u suvremenoj zajednici. 

Učenje engleskog jezika u predškoli 

- Program učenja engleskog jezika vodi profesorica engleskog jezika Gordana Krevatin. Provodi se kao tečaj nakon redovnog radnog vremena predškolske ustanove Girasole, u skladu s Uputama za planiranje odgoja i obrazovanja djece predškolske dobi. Formirane su tri skupine: početna, napredna i najnaprednija. Interes za učenje engleskog jezika iz godine u godinu raste i trenutno tečaj pohađa 27-ero djece, informirao nas je Korelić te istaknuo da je program djelomično financiraju osnivači, dok razliku iznosa doplaćuju roditelji. Dotakli su se ravnatelji i tema vezanih za zdravstvene preglede predškolaca, od sistematsko-ortopedskog i oftamološkog pregleda, suradnje s društvenom zajednicom, radionica s roditeljima, planiranih redovnih aktivnosti, posjeta kazališnim predstavama u Novigradu i INK Pula, posjeta Domu za starije i nemoćne Novigrad, posjeta Muzeju -Lapidarijumu, izletima i ostalim aktivnostima iz godišnjeg plana i programa rada koji je nedavno prihvaćen na sjednici Gradskog vijeća Novigrad, zbog čega su im upućene sve pohvale za odličan rad i suradnju, što nas je i navelo da istražimo posebnosti koje ih razlikuju od mnogih predškolskih ustanova. (Napisala i snimila Sanja BOSNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter