Od 12. do 15. siječnja u Hannoveru je održan Međunarodni sajam podnih obloga i tepiha Domotex. Predstavilo se 1.350 izlagača iz 60 zemalja, a razgledalo ga je 40.000 posjetitelja iz 80 zemalja. Predstavljeni su najnoviji proizvodi i trendovi za nadolazeću sezonu u području tepiha, tekstilnih i elastičnih podnih obloga parketa i laminata, podnih obloga za eksterijer kao i prateća oprema. Sajam je namijenjen trgovcima, arhitektima, dizajnerima da bi vidjeli trendove i odabrali nove kolekcije.
Ukupna ponuda pokazala je svu važnost podnih obloga u opremanju interijera. Dizajnerski iskorak u ovom segmentu stvara i veću bazu proizvoda te širenje ponude i potražnje.
Održivost i reciklirani materijali su budućnost u svijetu podnih obloga - stare bačve vina ili viskija, reciklirana plastika, beton, ultratanki slojevi kamena za tvrde podove, drveni podovi od supertankih pruga izrađenih u više slojeva ili od recikliranog drveta starih šupa.
Naglašeno je vraćanje prirodi što se parketa tiče. Grubo četkane površine ili ručno grebane, ovisno o strukturi parketa, odlično će se uklopiti u moderni ambijent. Sve se više naglašava šarenilo i neujednačenost strukture drveta, a mat efekt je imperativ.
I parketi dobivaju boju, bilo da se radi o cijeloj površini ili kombinaciji s prugastim, cvjetnim uzorkom ili apstraktnom geometrijom u određenoj zoni. U trendu su još uvijek šire letvice, a velika se važnost pridaje i praktičnosti postavljanja parketa.
Područje laminata doživljava veliki dizajnerski uspon. Površine su često u izražajnim bojama. Reljefnost, miješanje kolorita boja te mogućnosti kombinacija predstavljat će pravi izazov arhitektima i dizajnerima, a vizualni dojam grube ili fine površine dodatno će obogatiti ponudu.
Tepisi su usmjereni intenzivnim bojama i njihovom miješanju, ali često dojmu starog, istrošenog tepiha. Patchwork je također vrlo prisutan. Motivi su apstraktni, cvjetni, životinjski, geometrijski ili etno i često velikih dimenzija.
Površine tepiha su glatke ili reljefne, a duge niti su sve manje prisutne.
Na sajmu je prikazano oko 350 novih materijala, različitih proizvođača koji trebaju arhitektima i dizajnerima postati temelj za izradu novih proizvoda i širenje mogućnosti uređenja. Predstavilo se i osam hrvatskih tvrtki. (I. GALOVIĆ NINIĆ)