Podlabinu treba još 160 parkirnih mjesta

S tribine u gradskoj knjižnici
S tribine u gradskoj knjižnici

Mali interes iskazali su u utorak navečer građani Labina i Rapca za tribinu u Gradskoj knjižnici posvećenu nedostatku parkirnih mjesta, važnom problemu, posebno uoči turističke sezone. Nakon što je lani u prosincu izložen Program o prometu u mirovanju, koji je izazvao negodovanje stanovnika Labinštine, kojih je nekoliko tisuća i potpisalo peticiju o njegovu odbacivanju, gradska tvrtka Labin 2000 naručila je novi program čiji je izrađivač ovog puta Zavod za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

Novo parkiralište u Rudarskoj ulici?

Za izradu Programa dobiveno je 80 tisuća kuna bespovratno iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a preostalih 126 tisuća financirano je iz labinskog gradskog proračuna. Voditelj projekta dr. sc. Marko Šoštarić pojasnio je da najveći problem s parkiranjem imaju Podlabin i Rabac. U Podlabinu to nije vezano uz priljev turista; suprotno, najveća je potražnja izvan sezone. U Rapcu je to sezonski problem. "Prekoračenjem kapaciteta na svim parkiralištima narušava se zona sigurnosti pješačkog prometa", rekao je Šoštarić te predložio dva-tri nova prometna redara ili uvođenje pauka, što bi se financiralo naplatom kazni.

- Od 10 sati ujutro gotovo je nemoguće naći parkirno mjesto u Podlabinu. Najveće opterećenje na parkirališta u Rudarskoj ulici (centar grada) čine zaposlenici iz okolnih zgrada koji zauzmu parkiralište na osam sati i onemoguće parkiranje onima koji dođu nešto obaviti u grad. U Rapcu problem je Ulica slobode duž koje se parkira na nogostupu te parkiralište na novoj rivi koje je često popunjeno, kaže Šoštarić.

Podlabin raspolaže s 400 parkirnih mjesta, no postoji potreba za još 160 novih. Predložena je izgradnja dodatnog parkirališta pod naplatom u Rudarskoj ulici, uz pješačku zonu na Trgu labinskih rudara i jednosmjerne okolne ulice. Besplatno parkiranje predlaže se pokraj autobusnog kolodvora, a do tržnice ili centra grada osigurati komunikaciju javnim prijevozom i javnim biciklima. Što se Rapca tiče, Ulica slobode tijekom sezone bila bi jednosmjerna, čime bi se oslobodio nogostup za pješake, a jedan prometni trak služio bi za parkiranje. Jednosmjerna bi postala i Jadranska ulica.

Primjedbe građana

Ono malo građana koji su se odazvali sinoćnjoj prezentaciji nije bilo zadovoljno ponuđenim rješenjima. Najviše primjedbi odnosilo se na izgradnju parkirališta u Rudarskoj ulici za što nije riješeno zemljište, a što se Rapca tiče, smatraju da nije spomenut problem parkiranja na Girandelli te na spoju Ulice slobode i Jadranske. Što će i kako na kraju biti, vidjet će se uskoro, rekoše nam. (Ivana AHMIČEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter