Pocinju radovi na dionici Kanfanar - Rogovici

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ovog je tjedna startala nova regulacija prometa na Ipsilonu. Do sada je promet zatvaran u ranim jutarnjim satima, a buduci da je u jesenskom razdoblju u to vrijeme mrak, minerski radovi, koji se mogu obavljati samo pri dnevnoj svjetlosti, morali su biti obustavljeni pa se sada obavljaju u novom dnevnom terminu.

- S Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Istarskom županijom smo dogovorili ubrzanje gradnje da bi se Ipsilon što prije pretvorio u autocestu. Svi su se rokovi pomakli za godinu ili dvije prije ljeta 2012., kada je po prvom planu bio predviden dovršetak izgradnje punog profila autoceste od Pule do Umaga i od Kanfanara do Rogovica. Da bismo ostvarili tu novu dinamiku, morali smo uvesti dulja zatvaranja prometa, kaže David Gabelica, direktor Bina-Istre, koncesionara gradnje Ipsilona.

Najveca je novost na gradilištu Ipsilona da ce uskoro zapoceti radovi na dionici od Kanfanara do Rogovici, koja je kao i potez od Pule do Umaga u prvoj fazi pretvaranja u autocestu. Po Gabelicinim rijecima, za ovu je zahtjevnu dionicu dobivena gradevinska dozvola. Na njoj su otkupljene tri cetvrtine zemljišta, pa ce zemljani radovi zapoceti vec iduceg tjedna.

- Dionica Kanfanar - Rogovici ima najvece usjeke na cijeloj trasi Ipsilona, a buduci da je gradevinska dozvola dobivena tek sada, nece se moci uklopiti u ubrzani plan gradnje, kojim cemo dio od Kanfanara do Pule dovršiti do iduce turisticke sezone, a preostali dio zapadnog kraka do cvora Umag do ljeta 2011. Posebno je kompliciran usjek kod Kanfanara, na kojem cemo zbog blizine stambenih i poslovnih zgrada morati minirati u manjim slojevima, kaže Gabelica.

Još se uvijek gradi na dijelu od Pule do cvora Buje. Gradevinska dozvola za ostatak trase do cvora Umag, na kojoj su takoder otkupljene tri cetvrtine zemljišta, trebala bi se dobiti za dva tjedna, pa ce se tada zapoceti raditi i otvorit ce se gradilište na citavom zapadnom kraku. S ovom trebala bi stici i gradevinska dozvola za pristupnu cestu do cvora Umag, koja bi se takoder trebala izgraditi do sezone 2010.

Na ovom dijelu dobro napreduje gradnja najveceg objekta - 260 metara dugackog vijadukta Brtonigla, jedinog na zapadnom kraku koji nije izgraden u dva profila. Na preostalom dijelu gradilišta uglavnom se izvode zemljani radovi, produžuje se 20 podvožnjaka za lokalne ceste i poljske putove te prolazi za životinje.

Na dijelu dionice od Pule do Kanfanara, koja ce u promet do iduce sezone, preostali su veci iskopi oko cvora Vodnjan-jug i na pojedinim lokacijama prema Puli. Ovi se iskopi ubrzano poravnavaju, a veci je dio dionica niveliran, pa ce u listopadu poceti asfaltiranje pojedinih dijelova.


Podijeli: Facebook Twiter