Franjevacka crkva, povezi oko ociju, neobicna svjetlost i glazba zvuce dosta misticno, a tako je bilo i u nedjelju navecer na otvorenju umjetnickog festivala Sedam dana stvaranja u crkvi Pohodenja Blažene Djevice Marije, vjerojatno poznatijoj samo kao crkva pazinskih fratri, zbog cega je i tocka koju su spremili polaznici radionice eksperimentalnog glazbenog kazališta maestra Nevena Radakovica nazvana "Slucaj fratri z Buraji".
Jednosatno kontempliranje u tišini sakralnog prostora "remetili" su ambijentalna glazba i raznobojna svjetlosna projekcija koju je pripremio Ansambl za postmodernu umjetnost, neformalna skupina od petnaest umjetnika (skladatelji, performeri, multimedijski i vizualni umjetnici) okupljena oko zajednicke ideje stvaranja, izvodenja i promoviranja suvremene umjetnosti.
Publika je strpljivo odslušala neobicnu (možda malo predugacku) umjetnicku tocku koja je bila dio koncertnog ciklusa "Buta el manigo drio la manera" (Udri brigu na veselje).
Prema rijecima voditelja umjetnicke skupine, glazbeno ishodište ciklusa skladba je americkog skladatelja i pionira glazbenog minimalizma Terryja Rileyja "In C", a ciklus istražuje aspekte aleatoricnosti (glazba u kojoj se neki element kompozicije prepušta slucajnosti, ili se realizacija nekih osnovnih elemenata prepušta izvodacu) i improvizacije u interakciji uživo izvodene glazbe i videoprojekcija. Koncipiran je kroz "slucajeve" - audiovizualne koncertne veceri ambijentalnog tipa, koji svojim trajanjem i formom nisu unaprijed determinirani.
Odmah po izlasku publike iz crkve poceo je odlicni performans "Buto/neto" Ivane-Nataše Turkovic i njene performerske ekipe (Josip Pino Ivancic, Barbara Caleta Markežic i Boris Vincek) kojom je metaforicki predocena eksploatacijska narav (današnjeg) vladajuceg svjetskog sustava.
Društveno angažirani performans krece s polazišta nevine nevjeste koja tijekom svog "križnog puta" (u ovom slucaju od franjevackog samostana do Kaštela) od slavljene, uzvišene i nevine nevjeste postaje dehumanizirano ljudsko meso koje su predstavnici impersonalne stvarnosti u liku bešcutnih biznismena (koji koriste tehno-menadžerski metajezik) upregnuli za stjecanje vlastitog profita do njene potpune iznemoglosti.
Tjerali su je da skuplja plasticne boce po kontejnerima, a zatim, odbacujuci njen trud, ne samo da su joj uništili "kruh svagdašnji", vec i ljudsko dostojanstvo. Prisiljavali su je na svakoj sljedecoj tocki križnog puta sve bjesomucnije da radi sve više, a time je radnja stizala prema vrhuncu kada su joj na samom koncu performansa ti moderni nemilosrdni dželati, kad nisu mogli više ništa drugo, isisali krv puštajuci iza sebe samo beživotno truplo.
Nakon dojmljivog performansa u dvorištu Kaštela uslijedilo je otvorenje zanimljive izložbe Nine Šperanda "Kaleidoscope of dreams", nakon koje je prikazan film Željka Bobanovica s prošlogodišnjeg festivala Sedam dana stvaranja, a vecer je završena uz glazbu DJ Stephanie i pedoce, koje su organizatori spremili za posjetitelje koji su ostali do samog kraja.
Cast da otvori festival pripala je u predvecerje 25-godišnjem talentiranom umjetniku iz Marušici Darku Brajkovicu (kojeg krase i dva nadimka - ?apeto Njapo), a koji je svoju prvu samostalnu izložbu, nazvanu po inicijalima svog imena "DB?Nj", ostvario u galeriji Društva likovnih stvaratelja.
Jedinstvena izložba olovaka ciji je svaki grafitni vršak izbrušen na originalan, ponekad i zacudan nacin može se pogledati svakoga dana tijekom festivala.
- Olovke progovaraju o cjelokupnom bogatstvu tehnike, duha i promišljanja ovog svestranog umjetnika, kazao je na otvorenju David Belas te pohvalio nevjerojatno bogat atelje mladog autora o kojem cemo još svakako cuti.