U Sloveniji je u petak i službeno pocela jednomjesecna kampanja pred prijevremene parlamentarne izbore koji ce se održati u nedjelju 4. prosinca.
Predizborne promidžbene aktivnosti politickih stranaka i nezavisnih lista kojima one nastoje uvjeriti birace da na izborima za 90-clanski parlament zaokruže njihove kandidate odvijat ce se do petka 2. prosinca, kada nastupa izborna šutnja koja traje do zatvaranja birališta.
Svoje kandidacijske liste za izbore stranke i politicke udruge koje na izborima nastupaju moraju državnom izbornom povjerenstvu predati do sredine iduceg tjedna, 9. studenoga, a to su do sada ucinile 24 stranke i liste.
Organizatori predizbornih kampanja stranaka i lista sredstva koje koriste tijekom izbora prikupljaju na posebnom racunu kako bi se ona mogla kontrolirati. Visina sredstava za predizbornu promidžbu ogranicena je naime na 0,40 eura na jednog biraca za stranke koje ce svoje kandidate istaknuti u svih 88 okruga širom države.
To znaci da bi teoretski najvece stranke za kampanju smjele namijeniti najviše 680.000 eura. Tijekom zadnjih parlamentarnih izbora 2008. godine najvece stranke u kampanji su potrošile do 500.000 eura, a na ovima najavljuju znatno skromniju kampanju.
Unatoc znatno vecem utjecaju socijalnih mreža poput Facebooka i Twittera u komuniciranju sa biracima u odnosu na situaciju od prije tri godine, kažu slovenski strucnjaci za politicki marketing, vjeruje se da ce kljucnu ulogu u odmjeravanjima stranaka i kandidata i njihovih programa tijekom kampanje odigrati tzv. predizborna suocavanja u elektronickim medijima, posebno na televiziji.
Zanimljiva situacija koja još nije sasvim jasno riješena pojavila se u tumacenju pravila kampanje na Slovenskoj televiziji. Prema postojecim pravilima koja je jednim svojim pravorijekom potvrdio i ustavni sud, ali se njegove odredbe razlicito interpretiraju, javna televizija bi tijekom kampanje u svojim posebnim emisijama smjela suocavati samo predstavnike i celnike politickih stranaka koje su imale zastupnike u dosadašnjem parlamentarnom sazivu. Vanparlamentarne i nove stranke prikazivale bi se u predizbornim suocavanjima u posebnim emisijama i njima ne bi smjelo pripasti više od trecine ukupnog televizijskog vremena tijekom kampanje.
To bi medutim bilo u suprotnosti s "interesom javnosti" da dode do relevantnih informacija o kandidatima, osobito s obzirom na stvarni rejting stranaka koji su pokazale predizborne ankete, smatraju slovenski politicki analiticari. Oni uz to navode da bi takvo rigidno tumacenje predizbornih pravila štetilo i interesu za što vecu gledanost koju ima nacionalna javna televizija jer bi se gledatelji tijekom kampanje "preselili" na komercijalne televizijske postaje koje su spomenutih pravila ne moraju držati.
Da ce pravila o predizbornoj kampanji trebati promijeniti ili tocnije protumaciti, najbolji je dokaz prema takvim analizama cinjenica da sve predizborne ankete najavljuju znatan pad potpore biraca svim do sada etabliranim politickim strankama, s izuzetkom Slovenske demokratske stranke (SDS) koju vodi nekadašnji premijer Janez Janša. Naime, prema anketama, najviše potpore biraci uz Janšinu stranku daju dvjema novim strankama - "centristickoj" Gradanskoj listi Gregora Viranta, te stranci Pozitivna Slovenija koju vodi ljubljanski gradonacelnik Zoran Jankovic.
Striktno pridržavanje pravila koja je do sada primjenjivala Slovenska televizija znacilo bi da ce se na primjer u njenim "završnim" emisijama pred završetak kampanje svojim pogledima i programima u posebnom formatu "suceliti" kandidati Janšine stranke i kandidati Socijalnih demokrata (SD) dosadašnjeg premijera Boruta Pahora, ali bez kandidata Virantove ili Jankoviceve stranke koje bi tako bile oštecene odnosno hendikepirane.
Prema anketi koju je ovih dana objavilo ljubljansko "Delo", tri cetvrtine ispitanika protivi se takvom tumacenju predizbornih pravila i traže da se ona prilagode politickoj realnosti.