Od jučer je na uzletno-sletnoj stazi Zračne luke Pula počeo projekt rekonstrukcije cjelokupne piste pulskog aerodroma. Pulska Zračna luka zbog ovog projekta, vrijednog gotovo 24,5 milijuna kuna (s PDV-om), bit će zatvorena do 10 ožujka u 18 sati, i u tom razdoblju odradit će se presvlačenje uzletno-sletne staze Zračne luke novim 10,5 centimetara habajućim slojem asfalta.
Izvođač radova je pulska tvrtka Cesta d.o.o., odabrana na javnom natječaju, iz čijeg su nam sjedišta potvrdili da su "preselili" djelatnike i mehanizaciju na pulski aerodrom. Iako je uoči početka projekta, kako kaže direktor Zračne luke Pula Svemir Radmilo, tako i direktor Cesta Miro Mirković, najviše istaknuta nada da će vrijeme poslužiti izvođače, projekt je jučer počeo po snažnom vjetru.
- Jako je hladno na stazi, prilično puše i nosi, ali projekt je počeo kako je najavljeno i radnici su već isfrezali početnih 200-tinjak metara staze, kratko nam je jučer ujutro rekao direktor Zračne Luke Svemir Radmilo.
Doduše, u početnim danima hladno vrijeme vjerojatno neće toliko otežavati izvedbu projekta, ali s obzirom na najave o novom zahlađenju narednih dana, jasno je da će to biti presudno u izvedbi rekonstrukcije uzletno-sletne staze pulske Zračne luke, pogotovo prilikom novog asfaltiranja kada su potrebne temperature iznad 5-6 stupnjeva.
Inače, kako nas je nedavno izvijestio direktor Radmilo, pripreme za ovaj projekt trajale su posljednja tri mjeseca, a izvedbu rekonstrukcije piste pulskog aerodroma pratit će laboratorij iz Zagreba, koji će svakodnevno analizirati smjesu asfalta, te geometri zbog ravnine. Ukupno će se rekonstruirati pista u dužini 2.990 metara i 45 metara širine, ukupne površine 133.500 četvornih metara, za što će se utrošiti 35 tisuća tona asfalta.
Riječ je o prvoj velikoj rekonstrukciji uzletno-sletne staze nakon duge 44 godine. Jer, nakon što je izgrađena 1954. godine u dužini od 2.350 metara i širine 45 metara, a produžena je za još 600 metara 1972. godine, poslije toga više nije rekonstruirana.
U obnovu staze Zračna luka kreće se, kako nam je pojasnio Radmilo, zbog učestalog mrvljenja habajućeg sloja asfalta pa će se zamjenom asfalta omogućiti bolje fizikalno mehaničke karakteristike, siguran promet zrakoplova u pogledu ravnosti i hrapavosti, te bolja odvodnja oborinskih voda, a ujedno spriječiti ispadanje komada asfaltnog sloja koji bi mogli oštetiti zrakoplov. (G. ROJNIĆ)