Dan na plaži u Hrvatskoj jeftiniji je od dnevnog uživanja na plaži u Italiji, ali i Grckoj. Mnogi koji ljetuju na hrvatskoj obali s time se nece složiti, no do takvog su zakljucka došli u talijanskom udruženju za zaštitu potrošaca Codacons, u kojem su i ove godine usporedili cijene u turistickim destinacijama nekoliko mediteranskih zemalja.
Talijani se tako žale da su im cijene ponude na plažama medu najvišima u Europi. Codaconsovo istraživanje je u obzir uzelo potrošnju dviju osoba na plaži, u što su uracunali dvije ležaljke, suncobran, dvije boce vode te dva sendvica.
Zbrojivši sve te troškove došli su do najskuplje države - 40 eura ce gostima na plažama naplatiti Francuzi. Na drugom mjestu po skupoci je Njemacka (36,5 eura), koja se pokazala za nijansu skuplja od Italije, na cijim ce plažama taj aranžman koštati u prosjeku 35 eura, odnosno oko 250 kuna.
U skupljim verzijama cijena raste i do 50 eura, navode u ovom talijanskom udruženju, u kojem su takoder izracunali da ce isti "paket" u Hrvatskoj koštati 20 eura, što ispada manje i od nekih konkurenata na Mediteranu koji su na glasu kao znatno jeftiniji. U Grckoj je ovaj trošak 22 eura, u Španjolskoj 24, a u Turskoj 25 eura.
No, ne treba zaboraviti da je u Grckoj hrana jeftinija, kao i da se dvije ležaljke i suncobran uz dvije boce vode i dva sendvica mogu dobiti vec za 16 eura te da Turci najviše gostiju privlace vrlo jeftinim all inclusive aranžmanima, koji pretpostavljaju da gost izvan placenog aranžmana ne mora placati apsolutno ništa - ni pice, ni jelo, ni ležaljke.
U Grckoj se primjerice ležaljke cijene 4 do 6 eura po danu, u španjolskom turistickom mjestu Sitgesu gost ce za najam suncobrana platiti 5 eura, a ležaljke 6 eura, u Italiji se suncobran placa izmedu 3 i 8 eura, dok je ležaljka od 4 do 12 eura.
Na kvarnerskim se plažama pak suncobran može unajmiti za 20 kuna, a ležaljka za 25.S druge strane, cinjenica je da ce i ove godine, cak i više nego lani, kada je Hrvatska od turizma uprihodovala milijardu eura manje, gosti gledati na svaki euro.
Vec se sada primjecuje da se štedi pa se tako ovih dana od turistickih djelatnika moglo cuti da je teško prodati izlet od 20-ak eura te da su gosti cak i za Domovinskog rata više trošili.
Zanimljivo je da su se najrastrošnijima pokazali Britanci i Nizozemci. No, bez obzira na to koliko ce u konacnici potrošiti, hrvatski turisticki djelatnici ove ce sezone ocito željno išcekivati ama baš svakog gosta. Pitanje je samo hoce li ga docekivati uz miješanu pizzu koja stoji 60-ak kuna?