Proširenje tek kilometra zaobilaznice kasni, i to poprilicno. Trebalo je biti dovršeno 19. prosinca, no, i prije tog roka, tocnije vec pocetkom prosinca, izvodac radova Cesta d.d. je objavila oglas kojom obavještava gradane o privremenoj regulaciji prometa na dionici od stanice za tehnicki pregled do križanja s Valturskom ulicom, i to do 30. sijecnja 2010. Grad se, medutim, do danas nije ocitovao prihvaca li argumente zbog kojih ce radovi biti produženi ili ne.
U meduvremenu o tim se produžecima, kao i cijeloj financijskoj strani price koja doseže iznos od 40 milijuna kuna (ponavljamo: za kilometar ceste), raspravljalo i na sjednici Gradskog vijeca kada je na upit vijecnika nadležni procelnik za komunalni sustav Damir Prhat ustvrdio da ce probijanja rokova biti, ali ne i dogovorenih financijskih okvira.
To nam je potvrdio i jucer rekavši medutim da su dobili nalaz nadležnog vještaka, iz Urbisa 72, te ce ga morati proanalizirati, a potom i donijeti odluku da li ga prihvacaju, odnosno kontrolirati što je utjecalo na prekoracenje i koliko ce ono iznositi.
- Uslijedit ce potpisivanje aneksa ugovora izmedu Grada Pule i izvodaca kojim se nece probijati cijena vec samo rokovi. Vjerujem da ce razlozi biti opravdani, jer pogledajte, samo zadnjih 15-ak dana nije bilo dana da je prošlo bez oborina. Cak i one radove koji su se uspjeli napraviti kiša je uništila, rekao nam je Prhat.
Pojasnio je, medutim, da ako bude neopravdanih razloga, tada ce se za taj dio naplatiti penali, i to uvijek po osnovnom ugovoru.
- Uvijek kada smo utvrdili da prekoracenje nije bilo opravdano, a prema mišljenju i nalazu nadzornog organa, naplacivali smo penale ili uskracivali dio iznosa, rekao je Prhat.
Upitan može li reci koliko ce biti probijen rok za obilaznicu, bez obzira budu li prihvaceni razlozi ili ne, Prhat je rekao da ce, prema nekim procjenama, to biti oko 30 radnih dana, što bi, kalendarski gledano, trebalo biti do prve polovice veljace.
Kako smo vec pisali, problem je i postavljanje dodatnog dijela zvucnog zida za stanare Šandaljske ulice te uništen sustav kanalizacije pa su i ovi dodatni radovi zasigurno jedan od razloga traženog produženja rokova. Inace, još nije izgraden niti kružni tok na križanju s Valturskom ulicom, koji je trebao biti dovršen do polovice studenog.
Dakle, ovom projektu od samog pocetka i prvih naznaka gospodarske krize, pa do vremenske prognoze, ocito ništa ne ide u prilog. Osim financijske vrijednosti jer je ona s 39,5 porasla na 42 milijuna kuna.
Da sve to dodatno iritira gradane Pule, dokazuju i pozivi našoj redakciji. Upravo jucer, tijekom kišnog vremena, nazvao nas je Goran Ban te nas upozorio na to da se tom dionicom ne može proci mirno, cak niti metar, jer gume upadaju iz rupe u rupu. "Možete zamisliti kojom brzinom se svi krecu? Ovo je strašno. Uostalom, trebao je biti i kružni tok gotov, ali se ništa ne radi. Sve se odužilo, a oni u Gradu sve opravdavaju kada opravdanja nema", rekao nam je vidno nervozan Ban.