Po džepu i naljepnicom za tehnicki pregled

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Od 1. lipnja ove godine, sukladno Pravilniku o tehnickom pregledu vozila, naljepnica na vjetrobranskom staklu, kojom se dokazuje obavljena registracija vozila, više ne smije biti zalijepljena iznutra, vec na vanjskoj strani prednjeg stakla, u gornjem desnom kutu, dok je i njena cijena, zajedno s ukupno skupljim tehnickim pregledom, povecana za 20 posto. Tako sada stoji 8,47 kuna, kunu i 47 lipa više nego prije, što znaci da bi država mogla, uz uvjet da samo deset posto vozila od njih ukupno 1,5 milijuna svake godine izgubi naljepnicu o registraciji, zaraditi, bez "motike", 1,27 milijuna kuna.

Jedna gospoda iz Zagreba rekla nam je da je naljepnica, zbog lijepljenja s vanjske strane vjetrobranskog stakla, s njenog automobila otpala vec nakon nepuna tri mjeseca pa je morala kupiti novu, a da ju je slucajno u rutinskom pregledu ili zbog nekog prekršaja zaustavila prometna policija, platila bi 300 kuna kazne. Zakasni li se s uplatom, uz sudske troškove, taj se trošak penje i na 800 do tisucu kuna, a sve zbog ideje da se sada cetvrtasta umjesto dosadašnje okrugle naljepnice stavlja na vanjsku stranu stakla.

Koliko ce država zaraditi na izgubljenim ili odlijepljenim naljepnicama kad pocnu obilnije kiše ili pak struganje leda sa šoferšajbi, valja samo zamisliti. Ne primijeti li pak samo 200 vozaca da im je s auta odlijepljena potvrda o obavljenoj registraciji vozila i policija ih ulovi u tom "prekršaju", država ce zaraditi 60.000 kuna!

"Naljepnice su prošle brojna ispitivanja kojima je potvrdeno da su otporne na sve vremenske uvjete. Osim toga, sve ih zapadnoeuropske države lijepe ili na vanjski dio vjetrobranskog stakla, primjerice Austrija, ili pak na registarske plocice, poput Njemacke, Slovacke, Ceške i Švedske", istice Zoran Kalauz, glasnogovornik Centra za vozila Hrvatske, koji provodi novi pravilnik. Dodaje da i registarske plocice, puno važniji "dokument" automobila, stoje s vanjske strane i mogu se zlonamjerno skinuti ili iz nekog drugog razloga otpasti, pa nema razloga da se s vanjske strane ne stavlja i naljepnica.

Po novom pravilniku obaveza je zaposlenih u stanicama za tehnicki pregled da skinu staru i nalijepe novu naljepnicu, što su dosad cinili sami vozaci, od kojih je njih 30-ak posto naljepnicu nosilo u vozackoj ili prometnoj dozvoli. Nadzornicima u stanicama, kaže Kalauz, puno je jednostavnije naljepnicu lijepiti izvana nego ulaziti u auto, a, kako zakljucuje, vanjske su se naljepnice i dosad lijepile na vozila bez vjetrobranskog stakla - prikolice, motore i slicno.


Podijeli: Facebook Twiter