Otprilike u isto vrijeme kad je gradnja Plomina C na ugljen, po svemu sudeći, propala, iz dobro obaviještenih poslovnih krugova neslužbeno doznajemo da grupa investitora - developera, velikih svjetskih kompanija iz energetskog biznisa, priprema plan koji će predstaviti Vladi RH, a prema kojem su zainteresirani za gradnju plutajućeg LNG terminala u Plominu, u čijoj bi se blizini, ili čak na samom brodu za uplinjavanje, nalazila i plinska elektrana. O kojim se točno investitorima radi, zasad nije moguće doznati, no neslužbene informacije kažu da je sve izvjesnije da će se brod za uplinjavanje ukapljenog prirodnog plina, i prateća infrastruktura, na kraju smjestiti u Plominu, a ne u Omišlju, kako je dosad, unatrag osam godina, planirano.
Nekoliko je razloga tome, a jedan od njih i pitanje problematičnog zemljišta na Krku, koje se nalazi pod hipotekom Hypo banke odnosno austrijske agencije koja je preuzela potraživanja banke. Za krčki je terminal plan da bude u funkciji kroz dvije godine, i iako bi i na Krku, čini se, sporno zemljište bilo zaobiđeno, Plomin je, što se toga tiče, daleko bolja opcija, što znači da bi možda ranije od 2018. godine mogla i zaživjeti. Činjenica jest da vremena treba za gradnju evakuacijskih cijevi za plin s terminala dalje u sustav, no dio te infrastrukture u Plominu također već postoji. Prednost plominske luke u odnosu na Omišalj je i dublje more, kao i već postojeće pristanište uz koje se mogu sidriti tankeri s ukapljenim plinom, kapaciteta od 180 tisuća kubika plina, dužine od oko 280 do 300 metara. (Bojana MRVOŠ PAVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU 3. LIPNJA