Planirano povećanje plana u 2018. godini od 10 posto

Ilustracija iz arhive (GI)
Ilustracija iz arhive (GI)

Deveta i posljednja sjednica Skupštine Turističke zajednice grada u 2018. godini protekla je u optimističnoj atmosferi, pridonesenoj od strane predsjedavajućeg, predsjednika TZ-a Novigrada-Cittanova, Antea Milosa. Najveću pozornost privukao je prijedlog Programa rada i Financijskog plana za 2018. godinu težak 5,362 milijuna kuna koji je jednoglasno usvojen.

Izrada strategije visoko razvijene prepoznatljivosti

- Fokus je u 2018. godini stavljen na doradu i izgradnju svih alata koji će doprinijeti stvaranju imidža Novigrada kao visoko razvijene destinacije, prepoznate na turističkoj mapi kao cjelogodišnje odredište čime ćemo utjecati na potrošnju gostiju, rekla je direktorica TZ-a Vesna Ferenac, pojašnjavajući da planiraju izradu studije/strategije procjene interesa gostiju za ostvarenje tog cilja. Predložila je Financijski plan u iznosu od 5,362 miljuna kuna što je 10 posto više prihoda u odnosu na ostvareni plan ove godine. Istaknula je da je na predloženo povećanje plana utjecalo uvećanje iznosa boravišne pristojbe izglasano uredbom Vlade RH, a iz istih razloga, novih cijena veza prema duljini plovila, očekuje se i uvećan prihod od nautičarskog turizma, dok preostali prihodi neće doživjeti znatnu promjenu.

Evaluacijom ostvarenih programskih sadržaja, turističke ponude u 2017., utvrđeni su eventi koji nisu klišeizirani već su dokazano održivi i s njima se nastavlja dogodine, s time, da TZ planira u ponudu uvrstiti niz cjelogodišnjih inovacija "365", poput priredbi: Fitness day (human day), Bear mile (trčanje i ispijanje piva), Cheerleading i cheer ples - Europsko prvenstvo, Novigrad card, Rukometni kamp Balić-Metlečić, Beach Friendly Autism, europski projekt za autističnu djecu i djecu s intelektualnim poteškoćama, outdoor aktivnosti na nivou klastera i druge, a kao novost uvest će i besplatan razgled grada uz stručnog turističkog pratitelja za goste.

Nastavno, Milos je istaknuo redefiniranje nekih manifestacija s kojima se gosti već poistovjećuju, a koje iziskuju podizanje kvalitete na višu razinu, uz manje korekcije, kako bi generirale profit. U tom je smislu spomenuo Gnam-Gnam fest koji ne bi trebao biti samo trošak TZ-a.

- Zaključno, gotovo 90 posto manifestacija, s malim "remakeom" preslikavamo iz ove godine, ali dio sredstva, 90.000 kuna ostavili smo u pričuvi za osmišljavanje novih, ne bi li Novigrad brendirale kao grad s autentičnom pričom koja je puno više od turizma, istaknuo je Milos, čemu će pridonijeti i 2,241 milijuna kuna financijskih sredstava predviđenih za stavku, dizajn vrijednosti.

Brendiranje i promidžba na društvenim mrežama

Osobit značaj u sljedećoj godini TZ će usmjeriti novom vidu komuniciranja u duhu tehnoloških trendova, promovirajući se više na društvenim mrežama, blogu, facebooku, newsletteru (na pet jezika), mobilnim oglašavanjima i ostalim internetskim promocijama.

Na skupštini je izglasan i rebalans financijskog plana za 2017. godinu u kojem nije bilo većih financijskih promjena, a do odstupanja je došlo na stavkama kao što su prihodi od članarine, umanjeni za 12 posto u odnosu na lani te je prikazan minus od 21 posto na poziciji nautički turizam, prouzročen novim načinom brojenja ostvarenih noćenja.

Saniran dio minusa iz 2015. godine

Prezentiranjem Financijskog izvješća za prvih devet mjeseci u 2017. godini, utvrđeni su rashodi od 3,770 milijuna kuna što je za 9 posto više u odnosu na lani, no razlog je u nekim isplatama koje će se evidentirati naknadno, s obzirom da su ostvarene tijekom listopada, pa će se tako prihodi izjednačiti s prošlogodišnjima. Pozitivna vijest je, naglasila je Ferenac, ostvareni višak od 127.000 kuna kojim je saniran dio manjka nastalog u 2015. godini, od čega je preostalo još 66.000 minusa iz iste godine.

Milos je ocijenio dosadašnje financijsko poslovanje TZ-a i novi financijski plan za 2018. godinu pozitivnim i vrlo stabilnim, iznoseći odlične najave o privatnim investicijama u nadolazećoj godini, od kojih je izdvojio izgradnju malog hotela na području Sv. Antona, a ulagač je tvrtka Laguna – Aminess iz Novigrada.

Najviše gostiju s djecom do 12 godina

Ferenac je iznijela i pohvalne podatke o rastu noćenja i dolazaka gostiju u 2017., istaknuvši da je do 30. studenoga ostvareno 1,270 miljuna noćenja, za sedam posto više nego u potonjoj godini. Listu pet najbrojnijih zemalja bilježe gosti iz Slovenije, Njemačke, Austrije, Italije i Nizozemske, od čega je najveći dio boravio u kampovima, a najviše registriranih gostiju je sa djecom do 12 godina, koji su ostvarili preko 350.000 noćenja. (Sanja BOSNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter