Pivari i kladionice spremni za sportsko ljeto

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Europsko nogometno prvenstvo natjeralo je vlasnicu jedne male kvartovske trgovine u Zagrebu da odgodi zatvaranje svog ducana. O tome koliko ce lokalni navijaci trošiti u lipnju za vrijeme utakmica hrvatske reprezentacije ovisi hoce li spomenuta trgovina biti zatvorena odmah pocetkom srpnja ili ce raditi i u vrijeme Olimpijskih igara koje se održavaju od 27. srpnja do 12. kolovoza u Londonu. Naša je obrtnica odlucna zatvoriti ducan, a Euro znaci tek odgodu kako bi zaradila za pokrivanje obveza.

Zaradi se, osim trgovaca, nadaju i proizvodaci piva, sokova, vode, ugostitelji, prijevoznici, kladionice, turisticke agencije, no rijetki žele prognozirati koliko bi im "sportsko" ljeto, pogotovo Euro, moglo popraviti prihode.

Milijarda kuna


Prije cetiri godine, za vrijeme Eura u Austriji, ozbiljne su svjetske prognoze govorile da se hrvatska ekonomija može nadati zaradi od 35 do 42 milijuna eura po svakoj utakmici reprezentacije. Kako je Hrvatska zastala u cetvrtfinalu, odnosno odigrane su cetiri utakmice, zarada se zaustavila na oko milijardu kuna. Ove godine svi ocekuju skromnije rezultate jer je kupovna moc gradana znacajno oslabila. No, proizvodaci piva i dalje su spremni na to da ce svaka utakmica Hrvatske povecati prodaju piva od osam do deset tisuca hektolitara.

Predsjednik udruženja proizvodaca piva Pero Ivankovic napominje da se i inace u lipnju popije oko 400 tisuca hektolitara piva, što znaci oko 12 tisuca dnevno. Uz navijacki dodatak to znaci da bi se u dane utakmice moglo popiti najmanje 20 tisuca hektolitara, odnosno dva milijuna litara piva. Odigra li Hrvatska kao u Austriji barem cetvrtfinale, to znaci da ce lipanjska potrošnja piva rasti za deset posto, što donosi dodatnu zaradu od 40 milijuna kuna, a to je kalkulacija na cijeni piva prije nego što ono dode u ducane ili kafice.

U dane velikih nogometnih natjecanja 60 posto piva popije se u ugostiteljskim objektima, a 40 posto navijaci kupuju u trgovinama. To znaci da ce Hrvati u kaficima ostaviti 72 milijuna, a u trgovinama 20 milijuna kuna, dakle ukupno 92 milijuna kuna samo na cetiri utakmice hrvatske reprezentacije. Bude li ih više, bit ce i više piva.

Rast napitaka


U udruženju trgovaca procjenjuju da Euro u Poljskoj i Ukrajini nece donijeti rast trgovine. Josip Zaher, predsjednik Udruženja trgovaca, vjeruje kako ce porasti prodaja piva, soka, vode, narezaka ili grickalica u maloprodaji, ali upozorava da ne treba ocekivati euforiju kad je u pitanju prodaja televizora. Trgovine tehnickom robom bilježe dvoznamenkasti pad, i teško da ce, kao prije cetiri godine, kad su u tjedan dana prodali deset tisuca televizora, zaraditi desetke milijuna kuna. Toliku zaradu prije cetiri godine zabilježili su u trgovini i na prodaji nacionalnih dresova kojih je, prema procjenama Nikea, u svijetu prodano 200 tisuca, a samo u Hrvatskoj oko 70 tisuca.

Osim pivske industrije, koja može ocekivati uobicajenu nogometnu potrošnju, dobitnici su i kladionice. U njih ionako zalazi oko 600 tisuca ljudi, a ako se ta brojka, kako se nadaju kladionicari, za vrijeme Eura poveca za deset posto, to može donijeti desetke milijuna kuna zarade u tom biznisu. (J. MARIC, A. JURICIC/Novi list)


Podijeli: Facebook Twiter