Vrlo su zabavni, spontani, duhoviti i ležerni bili Kruno Lokotar, Vladislav Bajec i Teofil Pancic prilikom predstavljanja knjige Slavoljuba Stankovica "Split". Bilo je to sinoc u sastavu programa Suton uz knjigu.
- Premda se autor bavi marketingom, a diplomirao je filozofiju, dakle nije književnik po profesiji, pokazao se kao vrlo dobar i kvalitetan pisac te je ovaj roman bolji od njegovog prethodnog "The box". To je prica o jednoj obitelji, ustvari o proširenoj obitelji, o otkrivanju postojanja novog clana obitelji, kazao je Pancic.
- Ova ce knjiga dugo živjeti, kao i sve dobre knjige. Sam naslov "Split" na engleskom znaci raskol, a to je taj povijesni, odnosno obiteljski raskol na koji autor upucuje u svojoj knjizi, koja je vrlo dobro napisana, napomenuo je Vladislav Bajec, i definirao taj roman kao knjigu o potrazi, razdvajanju te o obitelji.
Stankovic je procitao nekoliko ulomaka iz knjige, koji su se, sudeci po reakcijama, iznimno svidjeli publici.
U nastavku su Sladana Bukovac i Mima Simic uz Juricu Pavicica govorile o suradnji Rajka Grlica i Ante Tomica. Pavicic je odmah napomenuo da se Grlic i Tomic savršeno nadopunjavaju te da tamo gdje je jedan od njih slab u necemu, onaj drugi je jak u tome i obrnuto, te upravo u tom nadopunjavanju leži bit njihove suradnje i uspjeha.
Iz razgovora se saznalo kako iz romana nastaje scenarij te kako se knjiga može adaptirati i stalno išcitavati.
- Nije lak put od ideje do štampe, kazao je Tomic, naglašavajuci da s Grlicem vrlo dobro suraduje. Tom je prigodom istaknuta knjiga koja donosi scenarij filma "Karaula" koji potpisuju Grlic i Tomic te roman "Ništa nas ne smije iznenaditi" Ante Tomica. Suradivali su i u nastavku filma "Neka ostane medu nama", nagradenom brojnim Zlatnim Arenama na ovogodišnjem pulskom filmskom festivalu, te u "Poskokovoj Dragi". Bukovac i Simic kazale su da je "Karaula" udžbenicki primjer, da se tu može nauciti kako se piše scenarij.
Tomic je napomenuo da je "Karaula" bila njegova vizija, a "Neka ostane medu nama" Grliceva te dodao je da je film puno eksplicitniji od knjige.
Rajko Grlic izrazio je svoje nezadovoljstvo hrvatskim filmom 90-ih, ali je istaknuo da su se desetak godina kasnije javili neki novi klinci s novim idejama i vizijama te dodao da je rad na scenariju, odnosno na realizaciji filma, naporan i dugotrajan te iziskuje puno energije. Jurica Pavicic je kazao da je domaca književnost u nas bila popularnija od domaceg filma neko vrijeme, a Tomic je definiran jednim od najpopularnijih pisaca u nas.
Grlic je takoder kazao da neuspjeh nekog filma je neuspjeh režisera, a ne glumaca, te daje režiser taj koji treba sve osmisliti i prilagoditi.
Vecer je zakljucena predstavljanjem knjige Gorana Vojnovica "Cefuri raus", koji tematizira život doseljenika u Sloveniju te njihov život u ljubljanskom naselju Fužine. Vojnovic je inace filmski i televizijski redatelj te scenarist. To je predstavljanje, uz projekciju kratkih filmskih Vojnovicevih ostvarenja, organizirano u suradnji s Motovun film festivalom, pa je Igor Mirkovic u ime tog festivala izrazio svoje veliko zadovoljstvo tom suradnjom.
Sladana Bukovac se u razgovoru s Vojnovicem dotaknula teme problematiziranja života doseljenika te pitanja identiteta, što Vojnovic, kako je potvrdio i Rajko Grlic, vrlo dobro prikazuje. (Vanesa BEGIC, snimio D. ŠTIFANIC)
Dorucak s Grlicem
Drugi gost Voje Šiljka u programu Dorucak s
autorom bio je redatelj Rajko Grlic, a bilo je govora o knjigama, filmu,
ujku koji je snimio film "Luk i voda", Informbirou, Mikiju Manojlovicu,
Jiriju Menzelu i Americi koju još uvijek doživljava kao turist.
"U Americi su mi ponudili i da snimim takozvani Film of the Week.
Kod njih to ima televizijsku distribuciju, dok su se takvi filmovi u
Europi distribuirali po kinima. Moc odluke redatelja u takvim filmovima
je minimalna. Produkcijske kuce biraju glumce i cjelokupnu ekipu, a na
redatelju je da obavi zanatski posao. Ja sam uvijek želio ispricati
price likova koji su mi bliski", kazao je Grlic na Dorucku u nedjelju.
Govorio je i o blokadi prikazivanja njegovih filmova i onih
Lordana Zafranovica tijekom 90-ih godina. Osvrnuo se i na dokumentarac
"Novo vrijeme" i komicni efekt koji su u njemu proizveli hrvatski
politicari u periodu prijelaza baklje s Tudmana na Mesica. (B. VINCEK)