Pineta na prodaju, na Saccorgiani pravo građenja

Saccorgiana (M. ANGELINI)
Saccorgiana (M. ANGELINI)

Na jednoj od najvećih turističkih burzi na svijetu, londonskom World Travel Marketu, danas je objelodanjen dobar uzlazni trend putovanja za narednu godinu, ujedno i iz Velike Britanije, a tom je prilikom resorni ministar Veljko Ostojić najavio i skoro raspisivanje natječaja za Brijuni rivijeru, odnosno Pinetu, zatim za pulsku lokaciju Saccorgiana između hotela Brioni i Zlatnih stijena te za dubrovačke Kupare.

- Sljedećih tjedana raspisat ćemo nekoliko natječaja za neke investicije u turističkom sektoru, što se države tiče. Radi se o Kuparima, lokaciji Pineta u sklopu projekta Brijuni rivijera te o još jednoj lokaciji u Puli - Saccorgiani. U Kuparima će se investitoru dati pravo građenja, Pineta će ići na prodaju, a lokacija u Puli će ići na pravo građenja na 99 godina. Uz to, imamo plan ove zime privatizirati kompletan turistički portfelj koji je u većinskom vlasništvu države. Sačinili smo prijedlog privatizacije i sada ga usklađujemo s ostalim ministarstvima, a nakon toga će biti javno objavljen, najavio je ministar Ostojić. Inače, Kupari su vrijedni oko 550 milijuna eura, a Pineta i Saccorgiana oko 50 milijuna eura.

Doduše, na WTM-u ministar danas nije s poslovnim parternima, s kojima se susretao čitav dan, razgovarao o novim investicijama u hrvatski turizam, iako je cilj privući što veći broj investitora iz Britanije koja se zahvaljujući ovogodišnjim Olimpijskim igrama izvukla iz recesije.

S tamošnjim turoperatorima te avioprijevoznicima razgovarao je prije svega o daljnjim vidovima suradnje za 2014. godinu i nadalje. Razgovaralo se i s onima koji dosad nisu surađivali s Hrvatskom, kako bi je ubuduće uvrstili u svoje programe, jer 1,5 milijuna noćenja te 300 tisuća putnika iz ove zemlje pokazuje da se broj turista iz ove zemlje vraća na onaj predratni, iako nije cilj da Hrvatska za Britance bude jeftina masovna destinacija. 

Želja je pridobiti turiste koje zanimaju putovanja posebnih interesa, i to u periodu od ožujka do studenog, te turiste koji bi dolazili na kontinent. Zato je Ostojić s britanskim avioprijevoznicima razgovarao o mogućnosti uvodjenje novih letova izvan glavne ljetne sezone te do novih destinacija.

- British Airways od početka studenog počinje direktno letjeti za Zagreb što je važna poruka o značaju Hrvatske, pogotovo što se investitora i businesa tiče jer ozbiljan busines rijetko leti low-costom, istaknuo je ministar. Kazao je i da se jedan od pet najjačih turoperatora s Otoka požalio da izvan ljetne sezone u Hrvatskoj nema događanja koja bi privukla goste, da nema adekvatne komunikacije sa županijskim turističkim zajednicama te da pojedina ponuda, poput bike i gourmeta, nije jasno prezentirana.  

Doduše, avioprijevoznik Jet2Com, koji je od ove godine uveo letove za Pulu, posebno je zadovoljan suradnjom sa svim turističkim subjektima u Istri te je najavio svoje daljnje širenje, ne samo putem novih letova iz Pule za Glasgow i Leeds, nego i suradnjom s istarskim hotelijerima.

- Naravno, uvijek se borimio za niže cijene jer se Hrvatska natječe sa Španjolskom, Turskom i drugim zemljama u okruženju, poručio je Ian Doubtfire iz Jet2Coma.

Inače, prema naznakama s prvog dana ove turističke burze, jasno je da je recesijska depresija nije Britancima na pameti.

- Rano je još za konkretne najave iako je prodaja na britanskom tržistu za narednu godinu počela već u kolovozu. Prema tim rezultatima, ona je pozitivna u odnosu na lani...  Istra je već ove godine ostvarila značajan rast na britanskom tržištu što je znak da se regija repozicionira. To su prepoznali i turoperatori. Zbog toga nam je važno da imamo čim više letova, zaključila je direktorica Hrvatske turističke zajednice Meri Matesić. (Barbara BAN)
 
S ulaskom RH u EU novi vizni režim
Prvi dan sajma bio je rezerviran i za susret ministra Ostojića s glavnim tajnikom Svjetske turističke organizacije (UNWTO) Talebom Rifaijem s kojim je prije svega razgovarao o viznom režimu koji će se promijeniti ulaskom u Europsku Uniju čime će dolazak turista izvan Europske Unije biti otežan, a hrvatski bi turizam najveće posljedice toga mogao iskusiti na ruskom i ukrajinskom tržištu. 
 


Podijeli: Facebook Twiter