Piloti brane placu od 20.000 eura

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Štrajk pilota Lufthanse, zapocet danas, nece utjecati na putnicki promet Croatia Airlinesa, izvijestili su iz domace zrakoplovne kompanije koja ce, bude li potrebe, preuzeti dio putnika njemacke kompanije na letovima izmedu Hrvatske i Njemacke. Zbog štrajka njemackih pilota, koji ce trajati do 25. veljace, u Hrvatskoj je otkazan samo jedan Lufhansin let, na relaciji Zagreb-Frankfurt u 14.35 sati, ciji su putnici o tome obaviješteni vec tijekom vikenda te preusmjereni na letove drugih kompanija.

Uprava Lufthanse zatražila je od suda u Njemackoj da prekine tek zapoceti štrajk pilota, koji ce obustaviti ukupno 3.200 letova ove kompanije u cetiri dana, odnosno "prizemljiti" cetiri tisuce njemackih pilota. U Lufthansi procjenjuju da ce ih štrajk koštati oko sto milijuna eura, no i daleko više zbog nanošenja štete ugledu kompanije, najveceg njemackog avioprijevoznika.

Lufthansini piloti u štrajk su krenuli zbog straha da bi kompanija mogla smanjiti broj radnih mjesta prebacujuci dio poslova na svoje podružnice poput Austrian Airlinesa ili Lufthanse Italia, u kojima su place niže. Osim što traže vecu sigurnost za svoja radna mjesta, njemacki piloti traže i placu vecu za 6,4 posto. U prosjeku, Lufthansin pilot, službeni je podatak te kompanije, godišnje zaradi 115.000 eura, što je oko 66.000 kuna na mjesec, no u to nisu uracunate nocne vožnje, radni vikendi i prekovremeni rad.

Prema pisanju Süddeutsche Zeitunga, iskusni pilot ove kompanije, uz sve te dodatke, zaraditi može i do 250.000 eura na godinu, što je oko 152.000 kuna na mjesec. Pocetna placa prvog casnika u Lufthansinom kokpitu iznosi 62.000 eura na godinu, dakle oko 19.500 kuna na mjesec. Njemacki su piloti, kako zakljucuju strani mediji, spremni odustati od traženog povecanja place samo ako im se omoguci da i oni sami odlucuju o prebacivanju nekih ruta, letova i poslova na druge, jeftinije kompanije te grupacije.

Kako napominju u Croatia Airlinesu, ne ocekuju da ce štrajk pilota utjecati na njihove prihode, no u mnogim drugim konkurentskim aviokompanijama zbog štrajka njemackih pilota ipak trljaju dlanove buduci da su jucer i u naredna ce tri dana nastaviti preuzimati Lufhansine putnike. Njemacki "low-cost" Germanwings vec je prošli tjedan, primjerice, izvijestio da je pripremio 400 pomocnih letova od ponedjeljka do cetvrtka.

Dan nakon što Lufthansini piloti završe štrajk i (ne)ostvare svoja prava, u Zagrebu ce, kako sada stvari stoje, zapoceti štrajk hrvatskog avionskog kabinskog osoblja, prevedeno, stjuardesa i stjuarda, njih ukupno 156. Kako, sukladno pravilima, bez osoblja avion ne može poletjeti, od 26. veljace nece biti niti jednog leta Croatia Airlinesa, s cijom su upravom tri sindikata (mehanicari i inženjeri) potpisali novi kolektivni ugovor, sindikat kabinskog osoblja na njega ne pristaje, a piloti nastavljaju pregovore.

Novim kolektivnim ugovorom, naime, uprava zaposlenicima Croatia Airlinesa reže place i druga materijalna prava te ce stjuardese i stjuardi u štrajku biti, najavljuju njihovi sindikalisti, dok im se ne ispune zahtjevi. Za razliku od njemackih kolega, hrvatski pilot prima placu od, službeni je podatak tvrtke, 20.600 kuna mjesecno. Prosjecna placa stjuardese u Croatia Airlinesu iznosi oko 5.500 kuna mjesecno.


Podijeli: Facebook Twiter