PFF: Ne manjka duha u prvom amaterskom filmu

Polaznici radionice Pulske filmske tvornice (D. ŠTIFANIĆ/arhiva)
Polaznici radionice Pulske filmske tvornice (D. ŠTIFANIĆ/arhiva)

Ne čini se poštenim strogo suditi prve amaterske filmske radove, pogotovo ako im, kako je jučer u kinu Valli pokazala dobro posjećena projekcija sedam nastalih kratkih igranih i dokumentarnih filmova snimljenih na ovoljetnoj 9. radionici izrade filme Pulske filmske tvornice, ne manjka duha i kreativnosti.

- Važno je naglasiti da su autori ovim radovima tek ZA počeli svoje filmsko stvaralačko iskustvo. Od ideje u glavi pa rada s kamerom i glumcima do montaže, savladali su osnovnu abecedu. Važno je da zadrže filmsku motivaciju, kazao je uoči projekcija redatelj i filmski pedagog Igor Bezinović, jedan od voditelja ljetne radionice koji je tijekom lipnja i srpnja za 14 poslanika (sedam ih je naknadno odustalo) vodio bazičnu radionicu "Razvoj ideje".

Pored njega radionicu je vodio i beogradski redatelj i fotograf Marko Krnjajić, predvodeći snimateljski dio, dok su mentori u montaži filmova bili Ivan Štifanić i Marko Zdravković Kunac, koji su polaznicima pomogli i u savladavanju zahtjevnog postprodukcijskog dijela.

Po riječima voditelja Pulske filmske tvornice Marka Zdravkovića Kunca, cilj je bio da ljudi naprave svoj film, a rezultat je sedam dobrih kratkih filmova.

Prvi prikazani film "Priča o traženju posla i jednom filmu u nastajanju" Aleksandra Jovanovića o sredovječnim susjedima koji problem nezaposlenosti kompenziraju radom na filmu, izdvojio se u odnosu na ostale svojom duhovitošću, jasnom naracijom, dinamičnošću i korektnom glumom samog autora i Alde Petrović.

Socijalnom senzibilnošću za frustracije prezaposlene žene koju posao otuđuje od obitelji i djece i svodi je na broj nametnuo se i dokumentarni petominutni film "Deveti sat" Tamare Svetek.

U nekoliko je navrata publiku nasmijao "Profesor Mate Asparagus u gradu" autora Ive Lipanovića, lucidni film o sukobu aikido majstora i lovaca na glave, kao i "Gladijatori" Olivere Jović.

Pripovjedačku homogenost ostvarili su "Tanka linija" Lare Popović i "Bez naziva 1954" Darija Pejića, a vizualnu dopadljivost artistički "Kaleidoskop za slijepca" Diane-Dine Fiamengo. Na kraju filmske večeri, izvan okvira radionice, prikazan je kratkometražni igrani film Ivane Hrelja "Žena, dijete", njezin diplomski rad nastao pod mentorstvom profesora Gorana Markovića.

Udruga Pulska filmska tvornica organizira od 2004. ljetne radionice izrade filma u cilju poticanja razvoja filmske i video kulture, produkcije filmova te sustavne edukacije filmskih autora; odvijaju se u sklopu popratnog programa Festivala igranog filma u Puli, a ova zadnja održana je u sklopu 60. Pule. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter