Peugeot predstavio novi 208

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Model 208 je novi korak u radu Peugeota. On nosi duh modela 205 i 206 te prakticnost 207-ice, izjavio je Xavier Peugeot, proizvodni direktor Peugeota i potomak osnivaca francuskog automobilskog diva. Nakon 15 milijuna prodanih primjeraka slavne serije 200, koja se na tržištu nalazi od 1983., Peugeot je prošlog tjedna u portugalskom Cascaisu, turistickom gradicu nedaleko od Lisabona, predstavio svoju uzdanicu B segmenta. Od 208-ice ocekivanja su golema, a potvrduju ih rijeci voditelja game Laurenta Blancheta koji je kazao kako od ovog automobila žele stvoriti vozacku ikonu kakva je bio model 206.

Osjetno lakši, sofisticiraniji i ekonomicniji od prethodnika, mali lav cilja na sam vrh klase, s ciljem pridobivanja nježnijeg spola, potpuno suprotno no što su 2007. željeli s prethodnicom, kada su ciljali na veci udio muških kupaca. U pocetku dolazi u trovratnoj i peterovratnoj varijanti, no najavljene su i ostale karoserijske izvedbe u skoroj buducnosti, vrlo vjerojatno kupe kabriolet i karavan.

Dizajn automobila je vrlo razigran i privlacan. Prednja maska s kromiranim obrubom i rešetkama hladnjaka daju privid odvojenosti od karoserije. Krase ga fluidne linije i mnoštvo kromiranih detalja, ukljucujuci "živac" koji se, po uzoru na konceptni SR1, proteže uzduž citavog vozila. Iako avangardnog stila oplemenjenog skulpturalnim svjetlima, oblik i kretnje bocnih linija djelomicno podsjecaju na legendarnu 205-icu. Cjelokupni dojam podižu vrlo atraktivni naplatci od 17 cola.



Manji izvana, veci iznutra


Prednji prevjes kraci je za 60, a stražnji za 10 mm u odnosu na 207, dok je meduosovinski razmak ostao isti. Ukupna dužina vozila iznosi 3.962 mm a težina svega 1.050 kilograma, što je dijeta od impresivnih 110 kg u odnosu na prethodnika. Uporaba kompaktnijih prednjih sjedala i sveopca optimizacija pružaju više prostora za putnike straga, a profitirao je prtljažnik s 26 litara vecim obujmom (311 lit.).

U kvalitetno izradenoj unutrašnjosti na prvi pogled za oko zapinje upravljac znatno manjih dimenzija od standardnih, što je za cilj imalo vecu agilnost i preciznost, ali i bolju preglednost instrumenata. Naime, u 208-ici vozac informacije o brzini kretanja i ostalim podacima o vožnji prati preko upravljaca, ne odvajajuci pogled s ceste, dok se kod prethodnice citalo unutar obruca.

Instrumentalna ploca je vrlo moderna, oblikovana po uzoru na macje oci, s analognim brojcanicima i digitalnim ekranom na kojem je uvijek vidljiva brzina te bijelom pozadinskim svjetlom. Stilisti u citavom kokpitu posebnu važnost pridodali ambijentalnoj rasvjeti koja se ocituje u LED svjetlima s plavicastim osvjetljenjem u okvirima stakla panoramskog krova. Takoder, interijer krase brojni ukrasni detalji koji stvaraju luksuzni dojam.



Trocilindricni benzinci


Novo poglavlje u strategiji "downsizinga" PSA grupacije predstavljaju dva trocilindricna benzinska agregata - 1,0 i 1,2-litarski atmosferci od 68 i 82 konjske snage, s maksimalnim okretnim momentom od 95 i 118 Nm pri 3.000 i 2.750 o/min. Uz okretnost, poglavito u gradskom režimu vožnje, odlikuje ih znatno manja masa, a time i potrošnja goriva u odnosu na cetverocilindricne agregate. Tu je i otprije poznati 1,4 VTI (95 KS) te 1,6 VTI (120 KS), dok vrh benzinske ponude trenutno predstavlja 1,6-litarski "turbak" THP tehnologije od 156 "konja"

Nakon prošlogodišnjeg predstavljanja u modelima 508 i 308, e-HDi tehnologija koristi se u tri dizelske varijante game 208. Konkretno, dizelaše predstavljaju 1,4-litarski e-HDi (68 KS) te 1,6-litraši od 92 i 115 konjskih snaga, upareni s rucnim i automatiziranim petero i šesterostupanjskim mjenjacima. Svi motori su opremljeni Start & Stop sustavom i svima je emisija ispušnih plinova ispod 100 g/km.



Uzorne osobine

Na testnim vožnjama imali smo prilike isprobati cjelokupnu motorizaciju. Dizelski e-HDi pružaju sasvim solidne rezerve snage uz doista nisku potrošnju goriva od deklariranih 3,4 litre nafte u prosjeku, dok trocilindricni benzinci, iako vrlo odlucno hvataju okretaje, brzo gube dah.

Oduševio nas je mali obruc upravljaca koji kod vozaca budi sportske ambicije neovisno o agregatu koji ga pokrece, ali i precizniji mjenjac kratkog hoda. Zavojite portugalske ceste oko rta Cabo da Roca, poznatog kao najzapadnija tocka Europe, ali i uspon prema rustikalnoj Sintri, odlicno su poslužile za isprobavanje ovjesa automobila.

Peugeot je majstorski uspio zadržati stabilnost i dinamicnost otprije hvaljenu na 207-ici bez da se žrtvuje udobnost. Cak i prilikom oštrije vožnje ovjes ostaje neutralan, što ukazuje da bez problema može podnijeti i znatno vecu snagu od deklarirane.

Peugeot 208 proizvodi se u francuskom Poissyu i slovackoj Trnavi. Od jeseni zapocet ce proizvodnja u Mulhouseu (Francuska), a dogodine i u brazilskom Porto Realu. Cilj je do kraja 2012. godine prodati 265 tisuca primjeraka u svijetu, a tijekom sljedece 550 tisuca. Cijena osnovnog modela u Francuskoj iznosi 11.950 eura, a koliko ce koštati u Hrvatskoj biti ce poznato sljedeci tjedan.


Podijeli: Facebook Twiter