Peugeot 301 - imun na loše ceste

Skladna limuzina - peugeot 301
Skladna limuzina - peugeot 301

Nedugo nakon predstavljanja bratskog citroen c-elyseea, i Peugeot je lansirao svoju uzdanicu u klasi trovolumena C segmenta, s ciljem konkuriranja na svjetskim tržištima. Model 301, sedan koji u lavljoj marci, kroz različite modele, ima tradiciju još od 1929. godine, namijenjen je kupcima koji žele reprezentativan, izdržljiv i prostran automobil po povoljnoj cijeni. Limuzina duga 4,44 metra osigurava veliku prostranost u putničkoj kabini uz rekordan volumen prtljažnika od 640 litara. Uz neospornu praktičnost, automobil karakterizira i vrlo privlačan izgled, koji ocrtava dizajnerske smjernice predstavljene na konceptu SR1. Linije su jednostavne, čiste i profinjene, a i stražnji kraj je vrlo elegantno uklopljen u cjelinu. Silueta vozila naglašena je istaknutim bokovima i oštrim rubovima pri dnu vrata, čime je dobio na robusnosti.

Unutrašnjost karakteriziraju nenametljive linije. Pregledna instrumentna ploča okrenuta je prema vozaču i sadrži dva velika kružna brojčanika. Metalni, mat kromirani ili sjajno crni ukrasi povećavaju dojam elegancije, a oku dopadljiva je i centralna konzola izvedena u obliku slova V. Materijali su kvalitetni, jedino je plastika na pojedinim dijelovima tvrda, što je i razumljivo za ovaj segment  vozila. Sjedala su udobna i ne umaraju nakon duže vožnje, a putnici na stražnjem sjedalu imaju mogućnost ispružiti noge bez ograničenja, dakle 301 pruža sve što se traži od obiteljskog automobila.

Ponuda benzinskih i dizelskih motora posljednje generacije prilagođena je očekivanjima ciljanih tržišta, sa snagama motora koje kreću od 72 KS do 115 KS i ručnim ili automatskim mjenjačima.

Na testnu vožnju najprije smo se zaputili sa snažnijim benzinskom inačicom. Agregat je razvijen na temelju motora 1,6i 16V i iznenađujuće je okretan, zahvaljujući ugradnji sustava promjenjivog otvaranja ventila koji mu omogućuje veći okretni moment (150 Nm pri 4.000 o/min) i uravnoteženost pri malim i srednjim brzinama. Razvija 115 KS pri 6.050 o/min, solidno ubrzava, a troši prosječno sedam litara goriva. Uparen je s peterostupanjskim ručnim mjenjačem, a u ponudi je i verzija s automatskim mjenjačem koji od nula do 100 kilometara na sat ubrzava za 9,4 sekundi. Vozačima koji često putuju svakako će najbolja investicija biti odabir 1,6-litarskog HDi turbodizelaša od 92 konjske snage. Što se voznih svojstava tiče, Peugeot je poznat po pitanju kvalitete ovjesa i kotača. Prednji ovjes je pseudo MacPherson a stražnji polukruta osovina, što jamči izvrstan kompromis između udobnosti i držanja ceste, čak i na ekstremno lošim cestama. Čak i pri brzom dolasku na neravninu, vrlo uspješno ju upija i ne narušava udobnost na stražnjoj klupi.

Serijsku opremu na hrvatskom tržištu, na kojem je službeno započela prodaja 15. studenoga, predstavljat će dva paketa - active i sveobuhvatni allure. Već u baznom se nalazi ručna klima, električni grijani retrovizori, audio MP3 uređaj, ESP, ABS, četiri zračna jastuka i čelični naplatci od 15 cola, dok bolji paket osigurava kožni upravljač, USB priključak, Bluetooth priključak, cjelokupnu elektrifikaciju uz automatski klimu i aluminijske naplatke.

Početna cijena Peugeota 301 s benzinskim trocilindrašem iznosi 91.900 kuna do registracije, dok najskuplji, 1,6 HDi allure, košta 111.900.

Za ekstremne uvjete
Peugeot 301 nudi rješenje u uvjetima korištenja koji su ponekad uzrokovani lošim cestama, vrućom, hladnom ili vlažnom klimom. Brojna testiranja u ekstremnim uvjetima poslužila su inženjerima kao baza za kreiranje snažnog vozila, kao najboljeg odgovora na očekivanja kupaca u ovim teškim uvjetima. Ovjes i kotači su pogodni za loše ceste na svim verzijama modela. Za najgrublje destinacije, 301 također može biti opremljen zaštitom ispod motora. (Iz Antalyje Krešimir TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter