GTi je elegantni sportski automobil od 200 KS, ali također praktičan i kompaktan. U proljeće 2012. godine, Peugeot je pomladio i osvježio segment višenamjenskih malih gradskih automobila predstavljanjem modela 208 čime se približio premium segmentu, a model 208 GTi, kombinirajući udobnost i sportski duh kao i kvalitetu putničkog prostora, ostavlja još snažniji i upečatljiviji dojam.
208 GTi je namijenjen zaposlenim pojedincima s visokim očekivanjima. Karakterizira ga sofisticiran izbor materijala i boja. Dinamika modela izražena je posebnim i odmah prepoznatljivim vanjskim identitetom. 208 GTi proširen je 10 mm s prednje i 20 mm sa stražnje strane. Ukupni učinak ovog modela s troja vrata poboljšan je posebno definiranim karoserijskim komponentama. Veći kotači, preoblikovani pragovi i stražnji spojler poboljšavaju vizualni izgled automobila.
Izgled prednjeg dijela tim je zanimljiviji noću jer je automobil opremljen novim halogenim prednjim svjetlima, pažljivo oblikovanim s pravokutnom unutarnjom strukturom, a LED tehnologija korištena je za pokazivače smjera i dnevnu rasvjetu. Sjajna crna maska sa svijetlim kromiranim umetcima privlači poglede svojim 3D efektom podsjećajući na sportsku crno-bijelu šahovnicu.
U unutrašnjosti još nalazimo preklopna sjedala, kožni volan, obloge ručice mjenjača, kožom prevučenu ručnu kočnicu, poliuretanski PVC naslon za ruke i oblogu ploče s instrumentima.
I u putničkom prostoru velika pažnja posvećena je detaljima. Otvori ventilacije, bočni ukrasi ekrana na dodir, dekor instrumentne ploče, volan, pojasevi, prednji i stražnji okviri vrata, uklapaju se u kvalitetnu i atraktivnu unutrašnjost. Nosač aluminijskih papučica i oslonac za nogu daju dodatni doprinos profinjenom izgledu unutrašnjosti.
I putnički prostor odražava igru s bojama. U sportskoj unutrašnjosti kombiniraju se crveni, crni i mat krom. Na pragu je reljefno ime Peugeot. Uz crveni GTi šav, unutrašnjost je razrađena do najsitnijeg detalja. Sportska sjedala su u kombinaciji Club Nappa kože i Caro Weave tkanine, s dinamičnom crvenom crtom. Ploča s crnom poliuretanskom PVC oblogom, ima ukras u crvenoj boji s nijansom crne, koja se podudara s bojom prečki na vratima.
Informacije o performansama vozila vidljive su na visoko postavljenoj ploči s instrumentima. Brojčanici su okruženi LED crvenom trakom. Na brušenoj aluminijskoj pozadini, ukrašenoj sjajnim crnim kariranim motivom, bijele kazaljke rastu do crvene zone. Struktura sjedala dobro drži tijelo vozača, kao i crni pojasevi s crvenim rubovima, tako da je položaj vožnje jasan i ugodan. Noge prirodno nalaze aluminijske papučice i naslon za noge, dok su pete u kontaktu s kvalitetnim crnim tepisima ukrašenih crvenim šavovima.
Intuitivno, ruke počivaju na malom crnom kožnom volanu, perforiranom 208 GTi pruža iznimno iskustvo vožnje, zahvaljujući dinamici šasije koja pruža vrhunsku voznu senzaciju.
Zbog opruga, kalibracije amortizera,anti-roll bara, poboljšane krutosti prednjeg okvira i stražnjeg poprečnog ramenog nosača, prianjanje uz podlogu je specifično.
Zbog svoje agilnosti i reaktivnosti, 208 GTi izrazito je precizan u zavojima. Postavke upravljača sukorigirane, a prednji ovjes savršeno precizno daje povratne informacije. Stražnji ovjes je također dobro podešen za sigurnu i aktivnu vožnju.
208 GTi opremljen je 205/45 gumama, 17-inčnim carbon naplatcima u storm boji ilimat laku, 302 mm ventiliranim diskovima na prednjim i 249 mm na stražnjim kotačima. Diskovi omogućavajukontrolirano i snažno kočenje jer su hlađeni dinamičkim usisnicima zraka.
Benzinski motor 1,6 THP 200 KS dolazi do izražaja kroz prerađeni ispušni sustav. U trenutku paljenja, motor emitira atraktivan zvuk koji oduševljavauši i nastavlja se kroz ostale brzine u vožnji. Zajedno s ručnim mjenjačem koji sadrži šest stupnjeva prijenosa, motor crpi puni potencijal šasije.
208 GTi ima visoki potencijal ubrzanja s najvećim okretnim momentom od 275 Nm i najvećom snagom od 147kW (200 KS). Od 0 - 100 km/h stiže za manje od 7 sekundi, od 0 do 1000 m u 27 sekundi. 208 GTi ubrzava od 80 do120 km/h u manje od 7 sekundi u 5. brzini. (K. T.)