Nakon prvog magistra informatike, jučer je obranjen i prvi diplomski rad na nastavnom smjeru, diplomskom studiju informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Diplomski rad je obranio Puljanin Petko Radulović čime je stekao zvanje magistra educ. informatike.
Deficitarni kadrovi
Radulović je obranio rad na temu: "Primjena IKT-a u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi", a obranjen je pred povjerenstvom u sastavu: doc. dr. sc. Marina Diković, prof. dr. sc. Nevenka Tatković, doc. dr. sc. Darko Etinger te doc. dr. sc. Mauro Štifanić. S obzirom na prigodu, obrani je nazočio i pročelnik odjela za IKT izv. prof. dr. sc. Giorgio Sinković.
Magistri edukacije informatike, koji završavaju nastavni smjer diplomskog studija Informatike, osposobljeni su za poučavanje djece digitalnog doba, nove generacije djece koja se računalnom počinju koristiti od najranije dobi. Posjeduju informatičko, informacijsko i metodičko-didaktička znanja i vještine, znaju programirati – izrađivati digitalne i didaktičke materijale za sve razine obrazovanja od predškolske, osnovnoškolske i srednjoškolske razine do visokog obrazovanja. Osposobljeni su dizajnirati i programirati računalne igre namijenjene usvajanju obrazovnih sadržaja, na najlakši, i učenicima primjeren, način uz igru i zabavu. Računalne igre omogućavaju interaktivno usvajanje znanje definirano nastavnim planovima i programima za osnovnu i srednju školu te nacionalnim razvojnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Imaju kompetencije ne samo programiranja već i metodičko-didaktičkog osmišljavanja nastavnih sadržaja uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije jer osim informatičkih nastavnih predmeta kao što su: suvremene tehnike programiranja, računalna grafika, sustavi elektroničkog učenja, itd… slušaju i pedagoško-psihološko-metodičku grupu predmeta na ovom nastavnom smjeru Informatike kao što su: psihologija učenja i poučavanja, metodika informatike, pedagogija, didaktika, dakle, predmete koji im razvijaju kompetencije (znanja, vještine i sposobnosti) potrebne za učinkovito poučavanje, kako bi učenje bilo zanimljivo, lako te prilagođeno potrebama i interesima djece i učenika. Tijekom studija razvijali su i svoje kreativne potencijale, inicijativnost, samostalnost, ali i odgovornost za obavljanje izuzetno zahtjevnog nastavničkog zvanja.
Nepotrebno je uvijek i ponovno naglašavati kako su ovi magistri nastavnog smjera informatike stručnjaci koje Republika Hrvatska treba kako bismo išli ukorak s razvijenim europskim sustavom obrazovanja jer je posjedovanje informatičkih i informacijski kompetencija nastavnika imperativ suvremenog društva znanja u kojem živimo i obrazujemo mlade generacije.
Vizija prof. Šehanovića
- Našem prvom magistru edukacije informatike Petku Raduloviću iskreno čestitam na obranjenom diplomskom radu, a želim istaknuti da je on za potrebe diplomskog rada uz opsežan teorijski dio, izradio računalnu igru Zubić i oralna higijena, koju ćemo distribuirati dječjim vrtićima kao vrijedan didaktički materijal za realizaciju sadržaja zdravstvenog odgoja djece, stjecanje zdravih prehrambenih navika i upoznavanje s ulogom doktora dentalne medicine. Pozivam buduće studente da se upišu na nastavni smjer informatike pri Odjelu za informacijske i komunikacije tehnologije, Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli jer ih po završetku studija čeka siguran posao i nastavnička karijera budući da se radi o deficitarnom zanimanju, poručila je prodekanica za nastavu Nevenka Tatković.
Na koncu, prodekanica se zahvalila i inicijatoru ovoga studija, pokojnom prof. dr. sc. Jusufu Šehanoviću koji je s velikim entuzijazmom i vizijom pokrenuo studije informatike na Sveučilištu kao i svim profesorima Odjela za informacijsko-komunikacijske tehnologije koji svojim znanjem i zalaganjem doprinose obrazovanju mladih stručnjaka. (Leonid SLIJEPČEVIĆ)