Za razliku od ranijih izložbi, koje u svom atelijeru na Golom Brdu u Rovinjskom Selu, zdušno i godinama tijekom ljetnih mjeseci organizira akademski slikar Tomislav Brajnović, makedonski umjetnik Gjorgje Jovanovik održao je performans na otvorenom, kraj fontane.
Jovanovik se u performansu "Ispovijest žderača kolača" autoreferencijalno i autoironično odnosi prema svom osobnom iskustvu koje potječe iz najranijeg djetinjstva. U videoradu koji prati performance nabraja kolače i objašnjava njihove kvalitete i značenje.
Naime, torte, domaće kolače i slastice koji se služe u povodu posebnih događaja Gjorgje Jovanovik analitički razlaže dajući im povijesno, socijalno i prvenstveno emotivno značenje. Samom je performansu prethodila podjela kolača prisutnima kao uvertira i ulazak u začudni prostor performansa koji počinje sa stolom za kojim Gjorgje zamišljeno jede kolače...
I ovog je puta, izložba na Golom Brdu bila odlično posjećena, a sam je projekt podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Makedonije i već tradicionalno Istarske županije, Grada Rovinja i njegove Turističke zajednice.
Gjorgje Jovanovik pripada inovativnoj, mlađoj generaciji makedonskih likovnih umjetnika koji, kako piše poznata makedonska povjesničarka umjetnosti Viktorija Vaseva Dimeska, svojim osobitim inventivnim pristupom, angažiranim, aktualnim i specifičnim likovnim govorom slijedi duh i metabolizam likovnog organizma svijeta.
- Njegov suptilan "glasnogovor" najčešće provokativno-simbolične tematike, odslikavanje je bitnih akutnih bolesti današnjice, upućen, prije svega čovjeku "grešniku". Projekt "Redefiniranje" koncipiran je od više ciklusa čiji je zajednički nazivnik duhovito, sarkastično, jasno i precizno poigravanje ljudskim glupostima i slabostima, događajima, detaljima koji ispunjavaju svakidašnjicu, a koje autor vidi i tumači kao paradigmu podsvijesti i njenog odraza u zrcalu ljudske nepromišljenosti, stereotipnosti, inerciji...
To su likovne priče zamrznutog kadra događanja, upravo u intrigantnoj točki od koje Jovanovik počinje pisati svoju provokativnu priču, objašnjava Viktorija Vaseva Dimeska. (N. O. RADIĆ)