Polovicom svibnja počela je rekonstrukcija dionice državne ceste D-66 Šijana - Peličeti. To je projekt Hrvatskih cesta, vrijedan 28,5 milijuna kuna kojeg izvodi zajednica izvođača radova Viadukt, GP Krk i Strabag, a pretvorit će ovu dionicu na ulazu u Pulu u četverotračnu prometnicu s dva manja kružna toka i pothodnikom za okolne poljoprivrednike. Rok u kojem bi prometnica trebala biti gotova je pet mjeseci, odnosno do listopada ove godine.
Dva 25-metarska rotora
U prvih tjedan dana otkad su i službeno počeli radovi skinuti su zaštitni paneli uz trkalište GreenGarden, te se počelo s kopanjem prvih stotina metara buduće prometnice, a usto se izvodi izmještanje ili izgradnja podzemnih instalacija.
- Izmještaju se instalacije i izvode zemljani radovi. Srušen je zid kod GreenGardena pored kojeg će prolaziti nova prometnica i izgradit će se novi, a potom su srušena i dva objekta. Trenutno je nešto slabiji intenzitet radova jer je sve što se radi, u stvari stvaranje preduvjeta za intenzivniju izgradnju za koju će izvođači na gradilište dopremiti puno više mehanizacije, kaže Ivan Davidović, voditelj pulske ispostave Hrvatskih cesta koji nadzire gradilište.
Kao što smo već pisali, zbog turističke sezone koja uskoro počinje prvo će se izgraditi novi dio prometnice, a nakon ljeta slijedi izgradnja dva 25-metarska kružna toka kod skretanja za Mercator i na Peličetima. Nakon listopada kreće se, pak, u rekonstrukciju postojeće prometnice na dionici, dok će se vozila "prebaciti" na novoizgrađenu dionicu.
Izvođači radova trebaju izgraditi temelje i površinski sloj autoceste i ceste s autobusnim stajalištima, te preslagati instalacije od novog rotora na ulazu u grad u Šijani do Stancije Peličeti. Gradit će se i oborinska odvodnja i fekalna kanalizacija, javna rasvjeta, zeleni pojas s hortikulturnim uređenjem s obje strane, izmještati vodovodna mreža te HEP-ove i HT instalacije, te izgraditi zaštita od buke. Da izmještanje instalacija nije bezazleno uvjerili su se izvođači kod novog kružnog toka u Šijani na ulazu u grad, gdje su mnogobrojne neevidentirane instalacije uzrokovale probijanje rokova. No, upravo to iskustvo ovog puta pomaže izvođačima.
Nastavak do Zračne luke
- Sada se izmještanje podzemnih instalacija izvodi puno lakše nego prilikom gradnje kružnog toka. Tadašnje iskustvo pomoglo je da sada eventualne probleme odmah uočimo i ispravimo i vjerujem da ne bi smjelo doći do onakvih situacija, odnosno sve se izvodi prema planu, zaključuje optimistično voditelj pulske ispostave Hrvatskih cesta. (G. ROJNIĆ, snimio Neven LAZAREVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU