Pažljivo po rijeckoj obilaznici - snimat ce vas!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Rijecani i svi ostali koji cesto putuju u ili kroz Rijeku mogli bi uskoro postati najviše kažnjavani vozaci za prebrzu vožnju u Hrvatskoj. Na dionici rijecke obilaznice izmedu Škurinja i Orehovice nedavno su postavljeni prometni znakovi s ogranicenjem brzine od svega 60 kilometara na sat.

Dodatna je otežavajuca okolnost što je Policijska uprava primorsko-goranska upravo raspisala natjecaj za kupnju deset nadzornih kamera na temelju cijih bi se fotografija registarskih tablica i vozaca iduce godine pocele naplacivati kazne za prebrzu vožnju. Jedna od tih kamera planira se postaviti upravo na dionicu Škurinje-Orehovica, gdje strojevi za brojanje prometa pokazuju kako 99 posto vozaca danas krši zakon i vozi iznad dozvoljene granice, što znaci da bi svi oni mogli na kucnu adresu dobiti rješenje s kaznom od 300, 500 ili 1.000 kuna, odnosno od 3.000 do 7.000 kuna koliko iznose najvece kazne za prekoracenja brzine veca od 50 km/h, koju bi primjerice mogao zaraditi svatko tko prode dionicom Škurinje-Orehovica brzinom vecom od 110 km/h.

Prije otprilike mjesec dana obistinile su se najave o prakticnom pretvaranju rijecke obilaznice iz kategorije brze ceste u državnu cestu koja prolazi naseljenim mjestom, jer je rješenjem Inspekcije cestovnog prometa pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture naloženo da se brzina mora smanjiti s dotadašnjih 70 km/h unatoc protivljenju vecine prometnih strucnjaka, izmedu ostalih i Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama PGŽ-a, tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb i prometne policije. Inspekcija se kruto držala odredbi Pravilnika o sigurnosti cestovnog prometa, koji je star desetak godina, te su zbog slabe zaustavne preglednosti dionice Škurinje-Orehovica na kojoj se nalazi niz tunela i zavoja, odlucili postrožiti kriterije ne vodeci pritom racuna o realnom stanju na cesti.

U prometnoj studiji koju je narucio Županijski savjet prof. Hrvoje Baricevic i Ivica Barišic osporavaju metode analize zaustavne preglednosti obilaznice, te se tvrdi da su korištene zastarjele i neadekvatne metode matematickog izracuna. Slican stav nudi i nacelnik Odjela sigurnosti cestovnog prometa PUPG-a Boris Skeledžic koji najavljuje da ce se naruciti izrada dodatnih informatickih analiza i simulacija kako bi se dokazalo da je granica od 60 km/h premala i kontraproduktivna.

- Kad bi se uzelo u obzir propisano odbijanje 10 posto brzine utvrdene mjernim instrumentom, kao i zakonska kalkulacija pogreške na instrumentu, više od 80 posto vozaca ušlo bi u kategoriju prekršitelja prometnih propisa na ovom dijelu obilaznice. Nama doista nije cilj kažnjavati minimalna prekoracenja, vec one nesavjesne vozace koji drasticno krše propise. Tako i sada cinimo, rekao je. (D. PAJIC)


Podijeli: Facebook Twiter