Pazinski muzealci privukli publiku unatoč snijegu

(A.DAGOSTIN)
(A.DAGOSTIN)

Pazinska verzija jubilarne 10. Noći muzeja koju organizira Hrvatsko muzejsko društvo donijela je u petak navečer pregršt događanja u trima gradskim kulturnim ustanovama, Etnografskom muzeju Istre (EMI) i Muzeju grada Pazina (MGP) smještenom u Kaštelu te Državnom arhivu u Pazinu (DAPA) na Buraju.

Izložba učenika

Već u 18.30 u EMI-ju je otvorena izložba "Istra jučer, danas, sutra - kako djeca vide tradiciju" koja je rezultat upoznavanja učenika s kulturno-povijesnom zavičajnom baštinom s naglaskom na prikaz istarskog sela. Autori izložbe su likovna grupa pazinske Osnovne škole Vladimira Nazora, viša muzejska pedagoginja Mirjana Margetić te profesorica likovne kulture Gordana Štrucelj.

Izložba s maketom istarskog sela i tradicijskih radova kroz različita godišnja doba te onom stare mlinske vodenice može se pogledati do 30. ožujka. Uslijedilo je nastup "Domskog Banda" sastavljenog od korisnika Doma za psihički bolesne odrasle osobe u Brkaču, a zatim stručno vođenje izložbom u MGP-u "Gruvanje topova na Soči čuje se u Pazinu". U 21 sat publiku je privuklo predstavljanje kataloga, zapravo prave knjige, nazvane "Istarski tradicijski instrumenti - iz fundusa Etnografskog muzeja Istre" autora Darija Marušića i Marija Buletića.

Tradicijski instrumenti

- Prvobitna ideja je nastala prije četiri godine kada smo htjeli dio muzejskog postava koji je namijenjen instrumentima na neki način oplemeniti, unijeti mu života, ali i da se na jedan malo stručniji, deskriptivniji i sadržajniji način prikaže bogatstvo koje imamo na našem području, rekao je kustos zbirke Mario Buletić. S istraživanjem su započeli prije tri-četiri godine proučavajući veliku količinu instrumenata pohranjenih u muzejskom depou te dopunjujući i ispravljajući netočnosti u starim inventarskim karticama na koje su nailazili. "Bilo je tu dosta i detektivskog posla", kaže Buletić dodajući da su se ponajviše pouzdali u razgovore s još uvijek živućim graditeljima instrumenata, ali i u postojeću obimnu dokumentaciju Instituta za etnologiju i folkloristiku. Tako su primjerice, nakon konzultacija s rodbinom i članovima žminjskog Čakavskog sabora, uspjeli dokučiti da u muzejskom inventaru zabilježeni graditelj instrumenata Antun Glavaš ne postoji, već da se radi o primjercima prve faze stvaralaštva poznatog istarskog graditelja instrumenata Martina Glavaša.

Netko tko nije dovoljno upućen misli da se o istarskoj glazbi jako mnogo istraživalo, jer se o njoj u javnosti mnogo pisalo i govorilo. Zapravo se napravilo tek jedno veće istraživanje 50-ih godina, pa se često ponavljaju neprovjerene tvrdnje, kazao je etnomuzikolog Dario Marušić, inače inicijator zaštite dvoglasja tijesnih intervala Istre i Hrvatskog primorja na UNESCO-voj reprezentativnoj listi nematerijalne kulturne baštine čovječanstva . (Anđelo DAGOSTIN)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU
 


Podijeli: Facebook Twiter