"Leptiri iz Fukushime" naziv je izložbe kojom se u LG galeriji Društva likovnih stvaratelja Pazin predstavila tršćanska slikarica Klavdija Marušič.
Izložba je zapravo nagrada koju je autorica osvojila na lanjskom pazinskom ex temporeu. Marušič se u Japanu zatekla mjesec dana nakon razornog tsunamija koji je izazvao havariju na nuklearnoj elektrani Fukushima.
Suočena s posljedicama katastrofe, koje su na nju ostavile dubok trag, Marušič se spletom okolnosti zatekla u okruženju u kojem je čovjek zadao težak udarac prirodi. Zbog radijacije iz elektrane Fukushima znanstvenici su zamijetili mutacije leptira Zizeeria Maha, koji su doživjeli fizičku i genetsku promjenu. Ova se činjenica duboko utisnula u senzibilan umjetnički duh Klavdije Marušič te se ona potom posvetila njihovom likovnom opisivanju.
Na izložbi u Pazinu prezentirala je akvarele duboko prožete japanskom umjetnošću. Njene slike odišu prozračnošću, a nastale su odmjerenim, ali gotovo filozofski promišljenim, lakim potezom kista, koji na vlažnom papiru ostavlja trag koji se razgranato kao forma i boja gubi u prostoru.
Te decentne više markacije nego kompozicije autoričine su bilješke promatranja i promišljanja okoline. Klavdija Marušič ne može vratiti vrijeme, ne može leptirima iz Fukushime vratiti ljepotu njihovih krila, i upravo zato postavlja pitanje - zašto je čovjek tako okrutan prema prirodi, kao da nismo njen dio?
Upravo ovim pitanjem Marušič je završila predstavljanje svoje izložbe, koju je otvorila Nada Putinja, predsjednica DLS-a Pazin.
Izložba "Leptiri iz Fukushime" cijela je prožeta japanskim ugođajem, postavljena je na visoke bambusove kolce, a slike vise u mrežastim vrećama privezanim na tradicionalni japanski furoshiki način. Furoshikijem se od platna mogu oblikovati vrećice za svakodnevnu upotrebu i na taj način smanjiti potreba za plastičnim vrećicama koje onečišćuju okoliš.
Izložba "Leptiri iz Fukushime" može se razgledati do 13. srpnja. (M. RIMANIĆ)