Pazin: Od jeseni osnovci u školu samo ujutro

(A.DAGOSTIN)
(A.DAGOSTIN)

Nastava za sve učenike Osnovne škole Vladimira Nazora, Matične škole u Pazinu, počinje 8. rujna u 8.30 sati. Takvu je odluku, iako ne postoje potpuni uvjeti za rad u jednoj smjeni, donijelo Učiteljsko vijeće.

Škola je spremna tako raditi i u postojećim uvjetima dok osnivač, Grad Pazin, ne osigura optimalne prostorne uvjete za jednosmjenski rad sukladne Državnom pedagoškom standardu, kaže Zdenka Turkalj-Čohilj, ravnateljica škole.

- U tom prijelaznom razdoblju, od najviše dvije godine, zatražili smo da Grad Pazin osigura potrebnu dodatnu opremu da bi se osigurali minimalni uvjeti za rad škole u jednoj smjeni. S time su se složili gradonačelnik i predstavnici Grada, kaže ravnateljica te pojašnjava da su time udovoljili zahtjevima roditelja učenika petih razreda s prebivalištem u Pazinu da nastavu pohađaju samo u jutarnjoj smjeni.

Odluci je pridonijelo i to što je u poslijepodnevnoj smjeni samo 56 učenika od petog do osmog razreda, a otežano je cjelokupno funkcioniranje škole, od izrade rasporeda sati i održavanja dodatne i dopunske nastave do izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti.

Rad u jednoj smjeni omogućava kvalitetniju organizaciju izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te kvalitetnije formiranje razrednih odjela, a time i smanjenje problema u pojedinim razredima. Učenici i roditelji kvalitetnije provode zajedničko slobodno vrijeme.

Koncentracija učenika u jutarnjim je satima bolja, a time i njihovi rezultati. Ne treba zanemariti ni smanjenje putnih troškova, troškova za dvokratni rad te manju potrošnju energenata za grijanje škole, kaže ravnateljica.

Nažalost, zbog većeg broja učenika u jednoj smjeni, neće moći u potpunosti organizirati kabinetski način rada. Nedovoljno je učionica za hrvatski jezik, matematiku, strani jezik, povijest i geografiju.

Nedostajat će nešto informatičke opreme i namještaja, a izgubit će se specijalizirana učionica za glazbenu kulturu koja je služila i za zajedničke roditeljske sastanke, predavanja i edukacije, dodaje Turkalj Čohilj. Školu muče i neadekvatni prostori za posebne razredne odjele i produženi boravak učenika te nepostojanje polivalentne dvorane za zajedničke roditeljske sastanke, učenički klub, individualni rad učenika s asistentima i boravak učenika koji ne pohađaju nastavu vjeronauka. (M. RIMANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter