Područni ured za zaštitu i spašavanje (PUZS) Pazin obilježio je danas Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Tim su povodom sjedište PUZS-a u Pazinu posjetili korisnici Centra za školovanje djece s posebnim potrebama "Liče Faraguna" iz Labina.
Voditelj Odjela za preventivne i planske poslove Renato Kalac gostima je pojasnio djelovanje službe te kada i u kojim slučajevima treba zvati 112 i što sve treba reći operaterima da bi hitne službe mogle što brže i efikasnije djelovati.
Voditelj Županijskog centra 112 Pazin Doriano Orbanić pokazao je gostima iz Labina salu u kojoj rade operateri, a oni su pozivom na broj 112 mogli vidjeti kako operateri odgovaraju na pozive i koja sve pitanja postavljaju.
Jedinstveni broj 112 u Republici Hrvatskoj uveden je u operativnu funkciju 11. veljače 2005. godine. Ovime se Hrvatska pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojava nesreća i potreba za djelovanje hitnih službi na jedinstven broj 112.
Svaki poziv upućen na ovaj broj završava u jednom od županijskih centara, gdje se obrađuje i u najkraćem mogućem roku pozivatelju upućuje odgovarajuća pomoć.
- Županijski centar 112 Pazin prošle je godine zaprimio ukupno 134.164 poziva, a to je 12 posto više nego u 2011. godini. Centar je u prosjeku dnevno primao 367 poziva nakon kojih su uslijedile akcije zaštite i spašavanja ljudi, materijalnih dobara, ali i očuvanja okoliša, kaže Nirvana Ukušić, pročelnica Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Pazin.
Budući da je Istra izrazito turistička regija, u ljetnim je mjesecima broj poziva na broj 112 za 70 posto veći nego u zimskim mjesecima. Lani je zabilježeno više od 600 poziva na stranim jezicima, a takvi se pozivi usmjeruju prema operaterima koji govore strani jezik pozivatelja, tako da nitko nije zakinut za pomoć bez obzira na kom se jeziku obratio operaterima broja 112. (Napisao i snimio M. RIMANIĆ)