Parkiranje oko Arene moralo bi biti skuplje

Prometna nesreća kod Dvori (M. SARDELIN)
Prometna nesreća kod Dvori (M. SARDELIN)

Grad Pula suočen je sa značajnim problemom prometa i parkiranja, pogotovo sada u jeku sezone. Čak se i sami turisti iščuđavaju što s automobilima mogu ući i u najuži centar 
grada, što je u mnogim turističkim mjestima u Europi zabranjeno ili onemogućeno, posebice ukoliko se radi o starijim mediteranskim gradovima koji žele sačuvati svoje autohtone stare zgrade i ulice.

Problem parkinga spomenuo je na nedavnoj sjednici vijeća i sam direktor Pula parkinga Branislav Bojanić, rekavši da uzrok tome nije samo konfiguracija grada ili nedostatak garažnih kuća, već i nemarni vozači koji gotovo svakodnevno uzrokuju gužve u prometu svojim nepropisnim parkiranjem ili ostavljanjem vozila na mjestima gdje je to zabranjeno.

- Prometna gužva, kada nastane, najčešće je uzrokovana velikom potražnjom za parkirališnim prostorom. Parkirna mjesta privlače značajnu količinu prometa, a gužva na parkiralištima prouzrokuje zabranjeno parkiranje i gust promet prilikom traženja slobodnog parkirnog mjesta. Takvo stanje stvari s druge strane uzrokuje kašnjenje javnog gradskog prijevoza i zastoje u prometu te ima negativan utjecaj na kvalitetu okoliša u centru grada. Kapacitet prometnica koje vode prema centru i oko njega je dostatan, ali problem predstavlja parkiranje. Naravno, taj problem postoji općenito tijekom cijele godine, samo što je izraženiji ljeti i u kasnim popodnevnim satima. Stoga 
smo u Pula parkingu osmislili nekoliko mogućih rješenja za koje se nadamo da će ih vijećnici i gradske vlasti razmotriti, a u cilju rasterećivanja prometnica u centru grada, objasnio je Bojanić.

Kao jedno od rješenja naveo je uvođenje i širenje biciklističke mreže po gradu, izgradnju dodatnih parkirnih mjesta, provođenje sustava "P&R", odnosno parkiraj u široj okolici centra i koristi sustav javnog prijevoza, te povećanje cijene parkiranja u samom centru. Naime, upozorio je Bojanić, parkiranje u gradu Puli je najjeftinije na Jadranu, zbog čega se u blagajnu Pula parkinga slijeva puno manje novaca nego u drugim gradovima na obali. Pritom je spomenuo kako je grad Dubrovnik riješio problem parkiranja u svom gradu koji je cijene parkirnih mjesta u strogom centru grada, sa sadašnjih 40 povećao na 75 kuna po satu, čime ostvaruje veće prihode, dok su građani počeli više koristiti 
autobuse i koristiti bicikle. Na tom tragu, napomeno je da bi u idućem periodu valjalo razmisliti i o povećanju cijena parkiranja i u 4. zoni u Puli, oko Arene.

- Pula je meni puno draža od Dubrovnika, a Arena puno ljepša od Zidina. Pa ako oni poštuju svoje zidove, onda bi i mi trebali našu Arenu, rekao je direktor Bojanić.

Pri podnošenju izvješća o poslovanju Pula parkinga na sjednici gradskog vijeća, Bojanić je rekao da je i 2016. godina bila financijski zahtjevna, ali da su kao i svake prethodne godine dali sve od sebe da ostvare ono što građani i njihovi korisnici očekuju od njih. U 2016. godini ovo je Društvo ostvarilo 13,8 milijuna kuna prihoda, ostvarivši 
tako 15 posto veće prihode u odnosu na prethodnu godinu. Lani su povećani prihodi od automata i ručne naplate za 1,5 milijuna kuna zbog povećanja cijene parkiranja u IV zoni (oko parkirališta Karolina) u ljetnim mjesecima, a za 203.927 kuna povećali su i prihodi od usluga m-parkinga. U okviru potraživanja, Pulaparking još uvijek mora naplatiti dugovanja od kupaca u iznosu od 871.941 kuna te potraživanja od države i drugih institucija u iznosu od 514 tisuća kuna. (P. SOFTIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter