Više od stoljeća Hollywood koristi celuloidne 35 mm vrpce za projekcije filmova u kinima diljem svijeta, no Paramount Pictures postaje prvi veliki filmski studio koji će prestati prikazivati najnovija filmska ostvarenja na takav način, piše u subotu Los Angeles Times.
"Vuk s Wall Streeta" prvi je Paramountov film koji će biti distribuiran isključivo u digitalnoj tehnici, doznaje se od predstavnika filmske industrije.
Paramount je nedavno obavijestio vlasnike kinodvorana da je komedija "Anchorman: The Legend Continues", koja se u kinima počela prikazivati u prosincu, njihov posljednji film snimljen na 35 mm celuloidnoj traci. Ranije su samo "manje značajni" filmovi, poput primjerice dokumentaraca, snimani u potpunosti u digitalnoj tehnici. Ova bi odluka mogla potaknuti i druge velike holivudske studije na isti potez te na taj način ubrzati realizaciju plana o prijelazu na digitalnu projekciju većine najnovijih filmskih ostvarenja.
"Ovakav je potez od velikog značaja jer je Paramount prvi studio koji je obznanio svoje namjere", rekao je direktor Filmskog i TV arhiva s UCLA-e Jan-Christopher Horak. "Više od 120 godine su film i 35 mm celuloidna traka bili prvi izbor za projekcije, no sada je tomu došao kraj. Nisam iznenađen ni šokiran tom činjenicom, no došlo je brže nego što sam mislio", rekao je. Paramount je dosad svoju odluku držao tajnom, barem u Hollywoodu, a glasnogovornica tog filmskog studija nije bila dostupna za komentar.
Tajnovitost uprave studija odraz je činjenice da nitko ne želi biti prvi koji će pokopati klasičnu 35 mm celuloidnu vrpcu. Samo oko osam posto američkih kinodvorana još nije prešlo na digitalnu tehniku i filmove može prikazivati isključivo u "staroj" filmskoj tehnici. U međunarodnim okvirima, Paramount će celuloidne filmske vrpce isporučivati kinodvoranama Latinske Amerike i sličnim stranim tržištima. Celuloid će ostati samo rijetkost u kinima odlučnim da održe tradicionalno prikazivanje filma.
Od 1889. godine 35 milimetarski film bio je osnova tehnologije filmske projekcije, vodeći filmsku publiku od početaka nijemog filma preko velikih mjuzikala do epohe ljetnih blockbustera. Prije samo dvije godini digitalna projekcija korištena je u 15 posto kina u svijetu.
Po ocjeni analitičara, uspjeh digitalne revolucije može se izravno pratiti uspjehom jednog filma - "Avatara" iz 2009. godine, redatelja Jamesa Camerona. Njegovo je ostvarenje postalo najprofitabilnije djelo znanstvene fantastike jer je na kinoblagajnama ostvarena zarada od 2,8 milijardi dolara. Film je izazvao bum u trodimenzionalnoj filmskoj tehnici te potaknuo kinooperatere da prijeđu na digitalnu projekciju.
Filmski studiji preferiraju digitalnu tehniku jer je puno jeftinija, a od digitalizacije filmova prije svih profitiraju njihovi iznajmljivači. Oni na taj način štede novac na umnožavanju i transportu filmskih rola, katkad teških i do 25 kilograma. Jedan digitalni projektor košta između 60.000 i 80.000 eura. Umnožavanje filmske role stoji oko 2.000 dolara, a digitalna kopija manje od 100 dolara. Kada je riječ o troškovima tehničke modernizacije kina, ona ih snose sama. (Hina)