Parabureau i Pula - nedovršena ljubavna priča

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Kreativna agencija za brendiranje i dizajn Parabureau, koju su pokrenuli Puljanin Igor Stanišljević i Zadranin Marko Baus, još je jednom nagrađena za projekt brendiranja grada Pule pod sloganom "Pula je više" i već prepoznatljivim znakom Pula+.

Ovog puta nagrada "Creativity+Commerce Award" za 2011. godinu je stigla od prestižnog američkog Printa, jednog od najpoznatijih svjetskih časopisa o dizajnu. Prije toga projekt Parabureaua je već nagrađen najvećom svjetskom nagradom za brendiranje "2010 Rebrand 100 Global Award".

Projekt "Pula je više" predstavljen je i započeo je još 2008. godine, no s njegovom se realizacijom i implementacijom, unatoč najprestižnijim nagradama, ubrzo stalo.

Zbog čega je do toga došlo te je li projekt odgođen za neka bolja vremena pitali smo nagrađivani dvojac.

Igor: Ova nagrada je još jedna u nizu velikih strukovnih međunarodnih nagrada koju je projekt brendiranja Pule dobio, što još jednom potvrđuje njegov veliki potencijal. Spominjem potencijal zato što je projekt, nakon velikog početnog zaleta i entuzijazma, usporio i ušao u stagnaciju. Brendiranje grada se prije svega zasniva na strategiji razvoja i služi njezinom provođenju te upravljanju tržišnom komunikacijom.

Kako je projekt krenuo na inicijativu Turističke zajednice, on je i zaokružen u dijelu komunikacijskih materijala za nju. Nažalost, kritična faza projekta se vremenski poklopila s početkom ekonomske krize i od tog trenutka je u mirovanju, s tim da se koriste elementi namijenjeni TZ-u.

- Koliko je, po vama, u to kratko vrijeme implementacije projekt ipak zaživio? Ili se sve pak svelo na redizajnirane web-stranice gradskog TZ-a odnosno na nekoliko već od sunca "žmarenih" znakova "žutog plusa" na autobusnim stanicama i onoga na Forumu? Spočitava vam se uostalom da ste se usredotočili samo na vizualni identitet grada.

Marko: Projekt je donekle zaživio ako ni zbog čega onda zbog početka rasprave o ovoj temi u društvu i medijima. Kao što smo spomenuli, izveden je samo dio materijala koji se tiče vizualne komunikacije TZ-a pa se tako stječe pogrešan dojam da je brendiranje usmjereno i služi isključivo turizmu. Projekt je zamišljen puno šire i tiče se svih sfera života i razvoja Pule.

Želim napomenuti da je uloga TZ-a ključna u ovom projektu te da bez njihovog angažmana projekt ne bi bio moguć. Turizam je važan segment gospodarstva Pule, a brendiranje je izuzetno važno za taj segment pa nije neobično što je TZ i pokrenuo projekt, no ne smijemo stati na tome. Građani će doživjeti pozitivne promjene samo ako se ovaj projekt shvati dublje i dugoročnije. (Razgovarala V. KAPELOTO; snimio O. ALUJEVIĆ)

CIJELI RAZGOVOR ČITAJTE U PRILOGU ZOOM


Podijeli: Facebook Twiter