Papirnati zdravstveni kartoni odlaze u povijest

(Arhiva)
(Arhiva)

U rujnu će uz eKarton u probni rad na nacionalnoj razini biti pušteni Portal za pacijente i Mobilni portal za pacijente. Bit će dostupni putem sustava e-Građani i moći će mu pristupiti svaki autorizirani korisnik. Za pacijente bit će to prozor u njihov osobni eKarton. Na jednostavan način obuhvatit će medicinske i administrativne podatke u digitalnom obliku. 

- U prvoj fazi će građani kroz Portal za pacijente moći vidjeti svoje propisane i izdane lijekove te nalaze i otpusna pisma iz bolnica i ustanova specijalističko-konzilijarne zdravstvene zaštite. Putem portala moći će samostalno dodatno upravljati pravima pristupa, a vidjet će i tko je i kada pristupao dijelovima njihovog eKartona. Portal će pacijentima omogućiti aktivniju ulogu u interakciji sa zdravstvenim sustavom, a djelomično rasteretiti i liječnike u administrativnom dijelu njihova posla, kažu iz HZZO-a.

Svi podaci dostupni kroz portal zapravo su objedinjeni i strukturirani osobni zdravstveni podaci o pacijentu, koji su putem različitih aplikacija, poput eRecepta ili eUputnice, već prikupljeni i pohranjeni u postojeći Centralni informacijski zdravstveni sustav (CEZIH). Svi podaci nalaze se na sigurnom, tvrdi HZZO, u višestruko zaštićenom sustavu te nisu javno dostupni. U najsuvremenije zaštitne mjere spadaju kriptirani promet podataka, primjena Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava te pametne identifikacijske kartice za ovlaštene zdravstvene djelatnike. K tome, osjetljivi podaci neće biti prikazani u eKartonu. Naime, eKarton će prikazivati kronične i akutne dijagnoze, ali će podaci povezani s potencijalno stigmatizirajućim bolestima biti skriveni. 

Mobilni portal za pacijente, pak, bit će dostupan s posebne web adrese, u početku samo skupini od oko milijun i pol građana. Omogućit će komunikaciju pacijenata s liječnicima i putem mobilnog telefona, kroz samostalnu mobilnu aplikaciju, primjerice, naručivanje kod obiteljskog liječnika ili slanje molbe za obnovu kronične terapije i izdavanje doznaka za bolovanje i drugih potvrda. Pacijent će, opet preko mobilnog portala, automatski primiti odgovarajuću povratnu informaciju. U probnom će razdoblju pacijentima za komunikaciju putem mobilnog portala biti dostupno 939 timova opće medicine, 165 dijatrijskih timova, 140 ginekoloških te 372 tima dentalne medicine. 

- Mobilni portal je siguran komunikacijski kanal, a svaka se komunikacija automatski evidentira u kartonu pacijenta. Portal je na višemjesečnom testiranju pokazao izvrsne rezultate. Ankete provedene među doktorima i pacijentima pokazuju da je 98 posto korisnika bilo zadovoljno novim mogućnostima. Pristup mobilnom portalu pacijentima će omogućiti njihov izabrani doktor kod kojeg će potpisati izjavu i po davanju suglasnosti dobiti lozinku za ulaz, poručuju iz HZZO-a. (D. PALIBRK)

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter