Rijec je o projektu postavljenom u blizini Fordovog Centra za istraživanje i inovacije u Dearbornu u americkoj državi Michigan.
Pametno raskrižje komunicira s posebno opremljenim test vozilom kako bi upozorilo vozace na mogucu opasnost u prometu, primjerice moguci prolazak vozila kroz crveno svijetlo. Raskrižje je opremljeno tehnologijom koja nadgleda status svjetlosnih signala na semaforu, GPS podatke i digitalne mape kako bi se procijenila opasnost i tada šalje informacije vozilima.
Po primitku informacije, sustav za izbjegavanje sudara u vozilu može odrediti da li ce automobil sigurno prijeci raskrižje ili treba stati prije nego što do njega uopce dode. Ukoliko sustav procijeni da treba stati, a vozac ne smanjuje brzinu dovoljno brzo, sustav šalje vizualne i zvucne signale pružajuci mu ono kljucno »trece oko« u slucaju opasnosti na raskrižjima.
U Europi, Fordov odjel za istraživanja i inženjering takoder pridonosi razlicitim istraživackim projektima u suradnji s ostalim proizvodacima originalne opreme (OEM), dobavljacima, institutima za istraživanja i vladama kako bi razvili inovativna rješenja za sigurnost pomocu kojih ce se ostvariti komunikacija V2I i V2V.
Kljucni dio toga je "sigurna i inteligentna mobilnost" – njemacki terenski projekt (simTD) koji ce se provoditi tijekom 2012. godine u okolici Frankfurta i sadržavat ce 400 vozila oblikovanih u svrhu procjene izvedivosti i raspon bežicnih sustava u stvarnom okolišu.
Za projekt simTD stotinu vozaca aktivno prikuplja podatke ispunjavajuci zadane zadatke u vožnji, dok ostalih tristo vozaca pasivno prikuplja podatke vozeci se svojim uobicajenim putem. Ciljevi projekta su povecati sigurnost na cestama i prometnu ucinkovitost te pripremiti teren za punu primjenu sustava V2V i V2I u Europi, rekao je Fordov tehnicki ekspert za povezivost Christian Ress.
Ford ujedno i doprinosi harmonizaciji i standardizaciji bežicne komunikacije i aplikacija u okviru projekta "drive C2X". Rijec je o akronimu za "Driving implementation and Evaluation of C2X communication technology in Europe".
U okviru projekta, terenska ispitivanja u stvarnom okolišu provodit ce se na sedam testnih poligona širom Europe primjenjujuci identicnu tehnologiju kako bi funkcionirala meduoperativnost u svim europskim zemljama, kazao je Ress dodajuci kako je kljucno da u skoroj buducnosti Ford usko suraduje s drugim proizvodacima automobila, dobavljacima i vladama kako bi se usuglasili oko standarda komunikacijskih protokola i postavki poruka.
Cini se kao znanstvena fantastika da prometni znakovi šalju poruke vozilima, a vozila medusobno razgovaraju, medutim Ford vjeruje da je to buducnost ne samo za sigurnost nego i za smanjenje zagušenja u prometu bez obzira gdje u svijetu vozili svoj Ford.
Uvodenjem pametnih raskrižja i preuzetom obvezom uspostave korisne bežicne infrastrukture koju mogu koristiti sva vozila, buducnost je mnogo bliže nego što Fordovi kupci možda vide.