Pacijenti pulskoj bolnici duguju 8,1 milijun kuna

Mnogi pacijenti zaborave naglasiti da imaju dopunsko osiguranje ili su oslobođeni participacije (D. ŠTIFANIĆ)
Mnogi pacijenti zaborave naglasiti da imaju dopunsko osiguranje ili su oslobođeni participacije (D. ŠTIFANIĆ)

Nedavno se podigla velika bura kada je jedan zagrebački odvjetnički ured, zastupajući KBC Rebro, na brojne adrese odaslao račune uz prijetnje ovrhom za nenaplaćene participacije i pružene zdravstvene usluge neosiguranim osobama. Dobitnici tih kuverti tvrdili su da se nikad nisu ni liječili na Rebru, da im do tada iz bolnice nije dostavljen nikakav račun niti opomena ili da su uredne platiše dopunskog zdravstvenog osiguranja, što je kao mogućnost potvrđeno i iz HZZO-a. Slijedi dokazivanje.

Kako se s tim problemom nose i koliko im pacijenti duguju, upitali smo upravu pulske Opće bolnice. Kažu da kontinuirano provode naplatu potraživanja od korisnika zdravstvenih usluga, šalju opomene za neplaćene račune i ukoliko se dug ne podmiri, pokreće se postupak prisilne naplate - ovrhe, sukladno zakonskoj regulativi putem javnog bilježnika. Pulska bolnica za naplatu potraživanja od korisnika, međutim, nije angažirala nikakav odvjetnički ured, barem zasad.

I kod njih, kako je rekao i ravnatelj Rebra, događa se da pacijenti u trenutku pružanja usluge ne kažu da su oslobođeni plaćanja participacije zato što imaju dopunsko zdravstveno osiguranje ili su oslobođeni po osnovi sudjelovanja u Domovinskom ratu i slično.

- Poneki reagiraju tek nakon opomene, a neki tek u ovršnom postupku, što nam povećava troškove postupka naplate, jer moramo slati opomene, a kasnije, kad se pokaže da imaju dopunsko osiguranje ili su oslobođeni participacije i stornirane račune. Drugi problem je problem naplate pružanja kompletne zdravstvene usluge zdravstveno neosiguranim osobama jer se u pravilu radi o osobama slabijeg imovinskog stanja od kojih se ne uspije naplatiti usluga niti u ovršnom postupku.

U tom postupku, uz iznos duga, naplaćuje se i trošak usluge javnog bilježnika, a obračunava se i kamata zbog kašnjenja u plaćanju. Kroz opomene uspijevamo naplatiti gotovo polovicu dugova, a našim korisnicima usluga koji se nakon opomene jave u bolnicu i kažu da nisu u mogućnosti izvršiti jednokratnu uplatu, odobravamo i obročno plaćanje, kažu u Ravnateljstvu bolnice.

U zadnjih pet godina nisu uspjeli naplatiti 16.525 pruženih usluga. Najveći dio nenaplaćenih računa odnosi se na simbolične pojedinačne iznose, ali kad se to zbroji izađe pozamašna svota. Vrijednost 6.000 nenaplaćenih usluga kreće se od jedne do 50 kuna, 4.700 usluga je po cijeni od 50 do 100 kuna, a samo je 106 iznosa iznad 10.000 kuna. Od 16.525 nenaplaćenih usluga 630 usluga se odnosi na strance, osobe koje nemaju prebivalište u Hrvatskoj. U pulskoj Općoj bolnici godišnje po osnovu participacije naplate 2,7 milijuna kuna, a od osoba koje nemaju zdravstveno osiguranje 1,7 milijun. (D. PALIBRK)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter