Pacijent uslugu placa zdravstvenom iskaznicom

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

S kojim problemima se susrecu pacijenti u lijecenju i koja su njihova prava te koji problemi muce lijecnike u svakodnevnom radu pitanja su na koja treba biti odgovoreno, zakljucak je okruglog stola "Zaštita prava pacijenata" održanog u Medulinu, koji su organizirali Društvo za zaštitu potrošaca Istre i pulsko Savjetovalište za zaštitu potrošaca. Pacijent je definiran kao potrošac jer on svoju uslugu takoder placa, doduše ne MasterCardom, vec zdravstvenom knjižicom, no zakinut je za instituciju, mjesto ili udrugu kojoj se može žaliti na zdravstvenu uslugu.

- U Hrvatskoj nema sustava koji se bavi pravima bolesnika. Recimo, imate pravo na skupi lijek preko HZZO-a, ali vaš lijecnik vam ga ne propiše jer mu je šef tako rekao i jer zna da ce u suprotnom "letjeti" iz bolnice. Kome ce se žaliti pacijent? Ili još bolje, postavlja se pitanje tko ce ustvari živjeti, a tko umrijeti. Ako ste naletjeli na humanog i dobrog lijecnika, zaobici cete hrpu prepreka, no ako naidete na doktora birokrata, nastaje problem, rekao je u svom izlaganju prof. dr. sc. Mirko Štifanic s rijeckog Medicinskog fakulteta. Dodao je da prava pacijenata nisu samo hrvatski problem te naveo da u SAD-u više od milijun ljudi trpi posljedice zbog loše medicinske skrbi, a jedan od tri pacijenta ima posljedice zbog lijecnicke pogreške te da svaki 50-ti lijecnik u SAD-u ima šansu biti tužen.

U Hrvatskoj je problem što se lijecnicke pogreške ne evidentiraju, smatra Štifanic, kao i cinjenica što je zdravstveni sustav ispolitiziran.
- Mnogi ravnatelji bolnica su griješili, ali su bili i politicki podobni te automatski zašticeni. Profesija i humanost podredeni su politici. Sustav sprjecava dobrog lijecnika da bude dobar lijecnik. Ne možeš biti dobar lijecnik ako prihvacaš ono što ti namecu HZZO i ministar. Takoder je važno donijeti strategiju upravljanja lijecnickim pogreškama, rekao je Štifanic. Važna informacija koju je dao na okruglom stolu jest da u 390 talijanskih državnih bolnica postoji prostorija za pritužbe gdje se pacijent može žaliti na lijecnika, medicinsku sestru, bolnicu...
- Kod nas postoje povjerenstva, ali samo da bi potvrdila mišljenje ravnatelja bolnice. Stvar je u tome da povjerenstva moraju biti neovisna, a ona to nisu, rekao je Štifanic.

Vladimir Ivancevic, predsjednik Društva za zaštitu potrošaca Istre, kazao je da postoji zakon koji štiti potrošace, ali da su prava pacijenata na neki nacin udaljena od svega te da u Društvu ne znaju kamo i kome uputiti pacijenta koji se zbog necega žali. Štifanic je predložio da se baš kroz Društvo zatraži uspostava prostorije za pritužbe u pulskoj bolnici. Okruglom stolu su prisustvovali i pulski pulmolog Jozo Slipcevic te pulski kirurg Irenko Srdoc koji je od Hrvatskog pokreta za prava pacijenata nedavno dobio i priznanje za svoj rad odnosno tzv. zeleni karton. (T. GRBIC)

 

 

 


Podijeli: Facebook Twiter