Nastavak dupliranja Istarskog ipsilona od Rogovica do tunela Ucka, ukljucujuci i drugu tunelsku cijev, nece poceti u ovoj godini nakon turisticke sezone, kako se ranije najavljivalo.
Proizlazi to iz odgovora ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Doncica na zastupnicko pitanje IDS-ovca Damira Kajina. Ministar kao realni trenutak za to spominje sredinu 2013., dok je nešto optimisticniji generalni direktor koncesionara Bina-Istre David Gabelica, za kojeg "ne bi bilo nerealno da to bude u sijecnju ili veljaci 2013.".
Gabelica istice da ce to biti zajednicka odluka Ministarstva i koncesionara kad prosude da je trenutak najpovoljniji. I ovdje je jasno vidljiv utjecaj krize koja trese cijelu Europu. U ovom bi trenutku uvjeti za financiranje nastavka radova - a procjenjuje se da bi za to trebalo 250 do 300 milijuna eura - bili vrlo nepovoljni.
Kamatna stopa veca za samo jedan posto znacila bi dodatno izdvajanje od deset milijuna eura. Pregovori s konzorcijem banaka se nastavljaju, a ionako se ne mogu okoncati prije no što se završe glavni projekti i utvrdi cijena ove investicije.
Iduceg tjedna mogli bi dobiti prvu lokacijsku dozvolu, ocekuju u koncesijskom društvu. Plan je do kraja ljeta predati sve zahtjeve za gradevinske dozvole, a realno bi bilo da ih dobiju pocetkom 2013. Saznajemo da su rokovi pomaknuti i zbog studije utjecaja na okoliš na koju je pristiglo puno primjedbi iz jedinica lokalne samouprave pa se cijeli postupak odužio.
Tako je, na primjer, na zahtjev Opcine Cerovlje trasa Ipsilona izmedu Ivolija i Cerovlja premještena tako da ne prolazi uz tamošnje bare. Studiju je Ministarstvo prihvatilo, a Gabelica je zadovoljan što projekt ima podršku u lokalnim sredinama.
U tijeku je izrada glavnog projekta. Radi se i na elaboratima za eksproprijaciju zemljišta, koji ce biti završeni do kraja ljeta, dok sam otkup spada u ingerenciju države.
Još nije poznato ni hoce li doci do promjene koncesijskog ugovora, cemu treba prethoditi izmjena Zakona o koncesijama. Bina-Istra ima koncesiju do 2027., a postoji mogucnost da traži produženje do 2035.
Inace, Ipsilonom godišnje prode skoro 10 milijuna vozila (ljeti do 60 tisuca vozila dnevno, a zimi 15-ak tisuca), što ga cini jednim od najprometnijih cesta u Hrvatskoj, piše u odgovoru Ministarstva zastupniku Kajinu. (Piše Selvina BENIC)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU