Zaključujući još jednu kalendarsku godinu, u Lučkoj upravi Pula sumiraju se rezultati, zaključuju bilance, te naravno, donose novi planovi i projekti koji i u narednoj godini imaju svrhu nastaviti ono što je osnova djelovanja lučkih uprava, a to je gradnja nove infrastrukture, odnosno oplemenjivanje pomorskog dobra. Pulska luka, u zadnjih nekoliko godina, polako ali sigurno poprima neku posve novu vizuru. Luka počinje dobivati ne samo konture onoga što su u pulskoj Lučkoj upravi zacrtali već i prave vizure onoga što slijedi.
Sanirana obala luke u Štinjanu
Ove je godine nastavljena gradnja nove operativne obale koja se proteže od mola Rijeka prema Velom Vrhu, a upravo predbožićni blagdani i Silvestrovo donose završetak gradnje novih 130 metara obale koja će uvelike pridonijeti ne samo urednijoj vizuri naše rive, već i daljnjem rastu pomorskog prometa putnika u luci Pula.
Kada se na navedenih 130 metara nadoveže i činjenica da je prije tog zahvata, tijekom ove godine, pulska Lučka uprava okončala radove u tzv. fazi A ovog projekta koja čini 105 metara, učinjeni posao je doista respektabilan. O tome, ali i o drugim projektima razgovarali smo s ravnateljem pulske Lučke uprave Donaldom de Gravisijem. Po njegovim riječima, u ovoj godini izgrađeno je novih 235 metara operativne obale.
- Naravno da sve to nije bilo moguće bez velike potpore kako resornog Ministarstva, tako i jedinice lokalne samouprave, dakle, Grada Pule i Istarske Županije. No, gradnja nove obale nastaviti će se i tijekom 2018. godine. Sam daljnji pogled od navedenog dijela prema Velom Vrhu daje naslutiti da je i u pulskom Mandraču ove godine bilo izuzetno aktivno. Ulaz u grad s Monte Granda, iz godine u godine, sve je privlačniji, a tome je uveliko pridonijela i posljednjih godina novonastala komunalna lučica za domicilno stanovništvo i njihova sportska plovila u kojoj je i tijekom ove godine izgrađen još jedan mol, kao znak odlične suradnje Lučke uprave Pula i koncesionara luke SRD Mandrač-Tivoli, kaže de Gravisi.
Bilo je izuzetno aktivno i u drugim lučicama koje su pod ingerencijom Lučke uprave Pula. Tako je u jedinoj pravoj teretnoj luci koja gospodarstveno djeluje na području grada, onoj u Štinjanu, uslijed dugogodišnjeg "konzumiranja" same obale prilikom ukrcaja kamena i izvoza istoga za Italiju, naravno moralo doći i do određenog "habanja" same obale. Tako se tijekom ove godine i u tu luku investirano nešto malo više od 600 tisuća kuna za njenu sanaciju kao preduvjet daljnjeg nastavka navedene gospodarske djelatnosti.
U Bunarinu uloženo 1,7 milijuna kuna
- Niti luka Bunarina koja je odlukom Vlade RH predana prije nekoliko godina na korištenje Lučkoj uprave Pula, naravno, nije bila zanemarena. Uz ranije investicije odnosno investicijsko održavanje zatečenog, ne pretjerano kvalitetnog stanja, ove smo godine utrošili oko 200 tisuća kuna na sanaciju sidrenog sustava u dijelu luke. Usto smo investirali 1,5 milijuna kuna na izradi novih pontonskih gatova. I to sve u svrhu još kvalitetnijeg rješenja kompleksne situacije očitovane kroz potrebe domicilnog stanovništva za vezovima za svoja sportska plovila, ističe de Gravisi.
Zub vremena, ali i korištenje same obale, dovelo je i do određenih potreba za investicijskim održavanjem u luci Valbandon pa je tako u toj lučici, u kojoj svoja plovila na vezu drži oko 400 korisnika, saniran postojeći obalni zid, cijeli jedan mol. Upravo je u tijeku i sanacija dijela valbandonskog lukobrana. Navedene investicije u luci Valbandonu i ove godine premašuju brojku od pola milijuna kuna.
- Niti luka Krnica, kao niti ona i ližnjanska luka Kuje nisu bile izuzete iz određenih investicija, naravno u skladu s već formiranom i donekle problematičnom prostorno-planskom dokumentacijom, kao i u skladu sa sredstvima kojima Lučka uprava raspolaže, zaključio je de Gravisi.
Završen obalni zid u Krnici
U luci Krnica završen je obalni zid namijenjen domicilnim ribarskim brodovima, kao nastavak ranije započete gradnje, te je i ta investicija zgotovljena ove godine kod koje u financijskom segmentu govorimo o ukupnoj vrijednosti od nešto malo iznad pola milijuna kuna, dok je u ližnjanskim Kujama sanirano klizište za izvlačenje plovila, istaknuo je de Gravisi. Naravno, i u tim će se lukama, ističe, sukladno ranije navedenoj problematici oko plana uređenja prostora, i nadalje investirati, shodno potrebama i mogućnostima. (Cristian Bruno GALIĆ)