Najveće glazbene izdavačke kompanije izgubile su više od dvije milijarde pregleda na YouTubeu nakon što je otkriveno da su brojevi pregleda pojedinih videospotova - lažirani. Najviše je oduzeto Universalu, tvrtci koja, među ostalim, izdaje albume Rihanne i Justina Biebera.
Universal je izgubio milijardu pregleda, a na drugom je mjestu Sony (izdaje Aliciju Keys). Toj je kompaniji u jednom danu oduzeto 850 milijuna pregleda. Samo Leona Lewis, pobjednica jednog od britanskih X Factora, "kraća" je za 24 milijuna pregleda.
- Nije riječ o bugu ili sigurnosnom problemu, već provodimo naše uvjete prikazivanja broja pregleda videa, poručili su iz YouTubea. Problem nije bezazlen jer danas se broj pregleda na YouTubeu smatra neslužbenom top-listom.
Hakeri umjetnim, lažnim posjetima čine pojedine glazbenike popularnijim nego što jesu. Očito je, osim slave, prisutan jasan komercijalni cilj jer uz veće brojke dolaze i veći oglašivači.
Pitanje je koliko ovakav gubitak kredibiliteta najvećih kompanija zbog neetičnog postupanja može ozbiljno narušiti njihovo poslovanje.
Akcija YouTubea ne čudi i bila je samo pitanje vremena. Ako sada uguglate pitanje "kako povećati broj pregleda", otvaraju se konkretni savjeti u tom smjeru, a za pet dolara nudi se tisuću pregleda. (Z. ANGELESKI)