YouTube: Poništene dvije milijarde lažnih pregleda

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najveće glazbene izdavačke kompanije izgubile su više od dvije milijarde pregleda na YouTubeu nakon što je otkriveno da su brojevi pregleda pojedinih videospotova - lažirani. Najviše je oduzeto Universalu, tvrtci koja, među ostalim, izdaje albume Rihanne i Justina Biebera.

Universal je izgubio milijardu pregleda, a na drugom je mjestu Sony (izdaje Aliciju Keys). Toj je kompaniji u jednom danu oduzeto 850 milijuna pregleda. Samo Leona Lewis, pobjednica jednog od britanskih X Factora, "kraća" je za 24 milijuna pregleda.

- Nije riječ o bugu ili sigurnosnom problemu, već provodimo naše uvjete prikazivanja broja pregleda videa, poručili su iz YouTubea. Problem nije bezazlen jer danas se broj pregleda na YouTubeu smatra neslužbenom top-listom.

Hakeri umjetnim, lažnim posjetima čine pojedine glazbenike popularnijim nego što jesu. Očito je, osim slave, prisutan jasan komercijalni cilj jer uz veće brojke dolaze i veći oglašivači.

Pitanje je koliko ovakav gubitak kredibiliteta najvećih kompanija zbog neetičnog postupanja može ozbiljno narušiti njihovo poslovanje.

Akcija YouTubea ne čudi i bila je samo pitanje vremena. Ako sada uguglate pitanje "kako povećati broj pregleda", otvaraju se konkretni savjeti u tom smjeru, a za pet dolara nudi se tisuću pregleda. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter