Outlook i Dimensions promoviraju Hrvatsku

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Želite li impresionirati voljenu osobu, povedite je u Pulu", "Glasna i prekrasna - Pula je prilično posebna", "Pula - biser Jadrana" samo su neki naslovi koji su ovih dana izašli u visokotiražnim medijima (The Sun, TNT Magazine), koji se distribuiraju na engleskom govornom području.

Engleski mediji jednostavno se natječu u hvalospjevima Puli, a medijsko-turistička promocija grada uskoro se nastavlja i u drugim visokotiražnim engleskim medijima, sve zahvaljujući festivalima Outlook i Dimensions, koje su pratili britanski novinari.

Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica prepoznali su značaj tih festivala, koji se održavaju u Štinjanu, te su se, posredstvom gradonačelnika Borisa Miletića, organizatori festivala u utorak susreli s ministrom turizma Veljkom Ostojićem i direktoricom HTZ-a Meri Matešić.

Na radnom sastanku su se osvrnuli na turističke rezultate tih manifestacija te sugerirali određene promjene zakonodavnog okvira da bi organizacija tako velikih manifestacija i festivala u Hrvatskoj bila na razini konkurentnosti zemalja u okruženju.

- Outlook i Dimensions su u relativno kratkom vremenu ostvarili svjetsku popularnost zahvaljujući vrhunskom programu i organizaciji te odličnoj atmosferi i jedinstvenoj lokaciji u Puli.

Te su manifestacije rezultirale direktnim učinkom na turizam, kako u smislu velikog broja dolazaka inozemnih turista u posezoni, tako i u činjenici da je ekonomski impakt na lokalno gospodarstvo više nego značajan.

Tome treba pridodati gotovo nemjerljivu svjetsku promociju Pule u brojnim inozemnim časopisima, čemu posljednjih dana i sami svjedočimo. Medijska pozornost koju ove manifestacije privlače iz godine u godinu je sve veća, pa je tako prošle godine Pulu zahvaljujući tim festivalima, posjetilo više od 300 inozemnih medija uključujući BBC, Guardian, Resident Advisor, MTV, The Sun, itd., a interes za 2013. godinu je još i veći, kaže pulski gradonačelnik.

Miletić navodi da su se u razgovorima s ministrom i direktoricom HTZ-a osvrnuli na protekle turističke rezultate navedenih manifestacija i sugerirali određene promjene zakonodavnog okvira da bi organizacija velikih manifestacija i festivala u Hrvatskoj bila na razini konkurentnosti zemalja u okruženju, odnosno zemalja članica EU-a.

Konkretno se tu misli na uvođenje povlaštene stope PDV-a na ulaznice za kulturna događanja, od pet do deset posto, što ima većina članica EU-a.

- Druga značajna tema razgovora bila je mogući sinergijski učinak promocije hrvatskog turizma, s obzirom na to da Ministarstvo ulaže značajna sredstva u promociju naše zemlje na inozemnim tržištima, a to čine i organizatori navedenih festivala, pa bi se udruživanjem mogli polučiti značajni učinci, a sve u cilju još bolje promocije Hrvatske kao poželjne turističke destinacije, zaključio je Miletić, koji kaže i da su hrvatsko-britanski organizatori najavili i moguće nove projekte u Puli. (G. ROJNIĆ)

Puljani će zaraditi puno više od 42 milijuna kuna

Do prošlogodišnjeg 5. Outlooka i prvog izdanja Dimensionsa, Outlook je u zadnje tri godine rastao po 100 posto! I produkcijski, i kvalitetom, brojem izvođača, publikom, opremom, menadžmentom, pa i onim lokalnim pulskim. Takav porast, krizi unatoč, ne bilježi niti jedan glazbeni festival na svijetu, a ovogodišnja izdanja najvjerojatnije će samo pojačati te brojke.

Zarađuju organizatori, ali i lokalni iznajmljivači apartmana, prodavači hrane, butige, taksisti, vlasnici brodica, prodavači lubenica… svi su do pojave Dimesionsa (sad će biti bitno više) okretali u četiri rujanska dana čak 42 milijuna kuna, dok je, primjerice, prije dvije godine za Outlooka u Puli ostvareno 70.000 noćenja. Ne bi čudilo da ih se ovog ljeta ostvari 100 tisuća. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter