Outlook i Dimensions donose Puli 65 milijuna kuna

Vedran Meniga: Nama je želja približiti Outlook i Dimensions festival gradu Puli (M. ANGELINI)
Vedran Meniga: Nama je želja približiti Outlook i Dimensions festival gradu Puli (M. ANGELINI)

Iduće srijede, nastupom The Original Wailersa, Grandmaster Flasha, Earla Gatesheada i J Rocca u Areni počinje Outlook, najveći europski festival bass glazbe i soundsystem kulture koji će se zatim iduća četiri dana, uz impozantnu brojku od preko 500 izvođača, odvijati na matičnoj lokaciji u štinjanskoj luci i na tvrđavi Punta Christo.

Tjedan kasnije, u istoj britansko-hrvatskoj organizaciji, počinje i drugo izdanje elektronskog underground festivala Dimensions, s 270 renomiranih izvođača i također koncertom otvaranja u Areni, u srijedu 4. rujna, kada nastupaju Bonobo kao specijalni headliner te Mount Kimbie, Portico Quartet i Andrew Ashong. O programskim i ostalim novostima oba festivala razgovaramo s jednim od čelnih ljudi Outlooka i Dimensions festivala Vedranom Menigom.

Koliko će koncerti u Areni obogatiti glazbenu, promotivnu i financijsku vrijednost festivala?
Koncerti otvorenja u Areni su naša ideja, nas domaćih partnera. Mi smo britanskim suradnicima još od prvog izdanja Outlooka na tvrđavi Punta Christo prezentirali i mogućnost koncerata u Areni. Nije bila ideja eventima u tom fascinantnom spomeniku nulte kulture dovesti još više posjetitelja, nego obogatiti ponudu ljudima koji su već došli na festival i koji su već opterećeni troškovima puta, smještaja i festivalske ulaznice. I povoljna cijena ulaznice od 135 kuna za koncerte u Areni potvrđuje da nam nije bilo u planu napraviti novi biznis. Nama su u interesu bili vrhunski, ekskluzivni koncerti otvaranja.

Ta cijena odgovara i domaćim ljudima koji će možda htjeti odslušati samo koncerte u Areni?
Na to smo računali kao poželjni posljedični efekt. Tome smo se nadali. Nama je želja približiti Outlook i Dimensions festival gradu Puli - da dođemo iz Štinjana i da Puljani zapravo osjete festivalsku atmosferu.

Svojedobno ste izjavili da je 2011. desetak tisuća posjetitelja Outlooka potrošilo u Puli 40 milijuna kuna. Koliko je to iznosilo prošle godine kad je na oba festivala bilo 15.000 posjetitelja?
Prema službenim stručnim festivalskim izvještajima, izrađenim anonimnim ispitivanjem 2.000 posjetitelja na slučajnom uzorku, računajući broj prodanih ulaznica, prosječnu dnevnu potrošnju svakog gosta, troškove, puta, smještaja, hrane, taj se iznos skoro duplirao. Došli smo do blizu 80 milijuna kuna. A od svih tih financijskih sredstava, festivalima ostaje manje od 15 posto.

Sve ostalo gosti ostavljaju lokalnoj zajednici - iznajmljivačima, prijevoznicima, ugostiteljima vlasnicima kafića, restorana, i to od Medulina do Peroja. S time da su puni svi smještajni kapaciteti u Štinjanu, Fažani, Velom Vrhu. Okvirno, lokalnoj zajednici ostaje oko 65 milijuna kuna. S druge strane, oba su festivala postala prepoznatljiva u cijelom svijetu i čine ogromnu promociju Pule i Hrvatske. (Razgovarao Z. ANGELESKI)

CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter