Talijanski umjetnici Alfonso Filieri, Annamaria Gelmi, Cristina Maulini, Marco Milia, Nata i Nelio Sonego sudionici su ovogodišnje 34. slikarske kolonije Riviera Poreč koju zajedno organiziraju tvrtka Valamar Riviera i Pučko otvoreno učilište. Izložba njihovih radova otvorena je u petak navečer u Galeriji Zuccato gdje je pred brojnim posjetiteljima istaknuto da se radi o pomalo već institucionalnom projektu, koloniji koja se profilirala u jednu od najboljih i najstarijih te vrste u Hrvatskoj.
U ime Uprave Valamar Riviere autore i građane pozdravila je Vesna Tomić, koja je ujedno proglasila izložbu otvorenom. „Zahvala svima koji su 34 godine uporno održavali tradiciju ove kolonije i nadam se da će se nastaviti, jer ovo je ipak najstarija kolonija na ovim prostorima koja se održala svih 34 puta“, istaknula je Tomić.
-Prije 34 godine netko je imao hrabrost pokrenuti ovaj projekt i osim iznimne umjetničke vrijednosti tu govorimo i o vrijednoj suradnji koja će se sigurno nastaviti. Zahvala Valamaru Rivieri i mojim dečkima u Učilištu koji su omogućili tu izložbu, kazao je ravnatelj POU-a Elio Štifanić. Voditelj likovnih djelatnosti u Učilištu Sebastijan Vojvoda dodao je da već tradicionalno otvaraju izlagačku sezonu u Zuccatu ovom kolonijom koja značajno doprinosi turističkoj i kulturnoj ponudi Poreča.
Selektor na koloniji, istaknuti istarski umjetnik Đanino Božić, predstavio je radove autora, naglasivši da su ove godine ciljano pozvali umjetnike iz susjedne nam države, jer je Italija lani bila Hrvatskoj zemlja partner. Autori su tjedan dana stvarali u prostorima hotela Pical. Rimljanin Marco Milia je na trodimenzionalnom objektu animirao crtež, nazvavši ga „Di-segno continuo No 2“. Njegov neobični rad sastoji se od dva elementa – pravokutnog drva na kojem je crtao uljanim pastelom polovicu vretenastog oblika, dok je drugi, metalno reflektirajući element, postavljen pod takvim kutom da zrcali crtež prvoga. Kako je nadalje objasnio Božić, Rimljanka Cristina Maulini pripremila je diptih „Timelessness“. Riječ je o dva platna istog formata, od čega je jedan bijeli a drugi crni (jing i jang), koji su joj poslužili kao podloga na kojoj je stvorila kružne labirinte u visokom reljefu. Selektor je objasnio da se rješavanjem problema crno-bijelih odnosa bavila i Annamaria Gelmi iz Trenta koja je svoj rad nazvala „Sequenze“, jer se sastoji od četiri platna istog formata na kojima se služila kolažima.
Slično kao i kod Gelmi, i kod Nelija Sonege iz Venecije u slici „Retangolareverticale“ nalazimo na neutralno bjelinu platna. No, naveo je Božić, kod Sonege platno nije premazano bijelom bojom nego je netaknuto, kao prostor koji miruje i čeka da se na njega upisuje vrijeme. „To je ono vrijeme kada Sonego u jednom dahu i gesti akrilnim sprejem ostavlja na platnu nizove isprepletenih longitudinalnih bojanih linija. Raznobojne linije čine kompoziciju kvadra u središtu slike, koje su rezultat dugogodišnjeg rada i dozrijevanja slikarske geste“, rekao je Božić.
Sonegin kolega Alfonso Filieri iz Rima ponudio je rad „Le stelle di Poreč/Porečke zvjezde“ koji je podjednako i slikarski i literarni, emotivan i taktilan, promišljen i ambijentalan. „Filierine literarne avanture samo su izgovor u korist istraživanja senzibilnosti i opipljivosti papira i pigmenta“, kazao je izbornik.
U Rivijerinom fundusu ostaje i djelo Nate koji dolazi iz Udina, pod imenom „Ricreazioni“. „Njegovo slikarstvo je akcijsko i slojevito, poseže za kolažima i aplikacijama. Nata slijedi pravila nepravilngo rasta, gomilanja i agregacije, pazeći na mase i težinu unutar kompozicije“, riječi su Božića.
Izložba ostaje otvorena do 8. travnja i može se razgledati svakim danom osim nedjelje od 10 do 12 i od 17 do 19 sati. (Napisala i snimila Tanja KOCIJANČIĆ)