12. Media Mediterranea otvorena je sinoc u tvrdavi Casoni Vecchi gdje su arhitekti okupljeni u Pulskoj grupi prezentirali zbornik "Grad postkapitalizma" nastao na temelju prošlogodišnjih izlaganja održanih na ovom festivalu, nakon cega je održan koncert eksperimentalne glazbe.
Uz prezentaciju, izloženo je i 11 elaborata s opisom stanja objekata na Muzilu na temelju kojih ce studenti arhitekture u Zagrebu izraditi projekte o mogucnostima korištenja.
Zbornik je podijeljen na cetiri poglavlja od kojih svako pocinje pricom o bivšim vojnim prostorima u Puli kao što su Muzil, Rojc i Katarina, a prica o njima služi kao uvod za opis slicnih situacija u Europi o cemu su prošle godine govorili arhitekti iz Europe. Pula nije jedina koja ima problem s neiskorištenim potencijalom praznih prostora, slicni se primjeri mogu naci od Trsta do Berlina.
- Kod nas je važan samo turizam, a on za nas nije nikakva ekonomska grana, vec dogma kojoj se ne smije kontrirati. Turizam je ideologija o kojoj politicke stranke imaju konsenzus, rekao je Emil Jurcan.
"Benzin" te ideologije je tržište nekretnina, odnosno rasprodaja zemlje i stanova na temelju cega je stvorena hegemonija koju država represivno provodi npr. Zakonom o golfu. Kao otpor takvom stanju Vjekoslav Lasic spominje definiranje pozicija i njihovo izricanje, primjerice putem javnih okupljanja i dijeljenjem novina, kao što su ucinili clanovi i podržavatelji Pulske grupe i njihovih akcija.
Kao dva pozitivna primjera Jurcan je naveo Rojc koji se razvija dok ostale ustanove, poput bolnice, propadaju, te Katarinu ciji su korisnici sami odabrali prostore za djelovanje, bez uplitanja birokracije.
Nakon predstavljanja zbornika održana je prva vecer Audio Art festivala eksperimentalne glazbe. Nastupili su improvizacijski jazz duet Massabon iz Italije te performer Pleq iz Poljske. Program je zaokružen glazbenom podlogom DJ Boruta koji je puštao glazbu do ranih jutarnjih sati.