Otvoren hram suvremene umjetnosti

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Impresivnom umjetnickom feštom, dakako uz neizbježnu dozu paradnih politickih nastupa, oznacen je pocetak nove ere u hrvatskoj povijesti umjetnosti, otvorenje Muzeja suvremene umjetnosti. Svecanosti su, uz brojne posjetitelje i goste prisustvovali i celni ljudi iz poducja kulture mnogih država. Spomenimo austrijsku ministricu kulture Claudiju Schmied, Slovenije Majdu Šircu, ministra kulture Crne Gore Branislava Micunovica, Srbije Nebojšu Bradica, ministra civilnih poslova BiH Sredoju Novica.

Govoreci na svecanosti otvorenja ministar kulture Božo Biškupic je rekao:

- Muzej suvremene umjetnosti, taj uistinu vrijedan projekt hrvatske kulture svojom jedinstvenom prezentacijom suvremene umjetnosti, arhitektonskom zamisli, inovativnošcu i posve novim muzejskim multimedijskim i umjetnickim sadržajima potaknut ce svoje novo pozicioniranje na europskoj karti muzeja suvremene umjetnosti i postati istinskim putokazom prema buducnosti.

Biškupic je podsjetio i na ulogu svog prethodnika, Antuna Vujica, naglasivši da je s obzirom na situaciju prava sreca da je muzej dovršen.

Premijerka RH, Jadranka Kosor podsjetila je na vrijeme osnivanja Galerije suvremene umjetnosti, rekavši kako je upravo ona svrstala Zagreb u europska kulturna središta.

- Od ove veceri Zagreb i Hrvatska bogatiji su za još jedno mjesto posveceno umjetnicima i umjetnostima, rekla je ravnateljica Muzeja Snježana Pintaric, zahvalivši svima koji su podržali projekt, a gradonacelnik Zagreba i predsjednicki kandidat, Milan Bandic rekao je «poklonili smo Zagrebu i Hrvatskoj muzej za kojima su ceznule generacije umjetnika».

Trodnevno slavlje obilježit ce niz akcija i prezentacija radova - medu kojima su izložba fotografija Jasenka Rasola, instalacija «Umjetnik pri radu» Dalibora Martinisa, projekcija filma «Tulum», Nike Radic, videoinstalacija «MSU Maping», Sandra ?ukica, instalacija «Posthistorijski diptih» Brace Dimitrijevica, «Alkemijski poliptih» Silvia Vujcica, akcija «You won"t fool the children of the evolution» Igora Grubica te performans «Zbor», Kate Mijatovic».

Muzej na kojeg se cekalo barem desetljece, dok je sama izgradnja i uredenje potrajala punih šest godina, impresivno je zdanje koje udomljulje ništa manje impresivnu zbirku od preko 12 tisuca umjetnina od kojih je u sklopu stalnog postava javnosti predstavljeno njih 630. Autori stalnog postava Nada Beroš i Tihomir Milovac naglasak su stavili na razdoblje od Drugog svjetskog rata do kraja 70-ih i djelovanje važnih umjetnika i pravaca te skupina poput Gorgone, EXAT 51, Grupe šestorice autora i drugih.

U sklopu postava najstarije djelo datira iz davne 1922. godine, a rijec je o «Pafami», jednoj od kljucnih slika hrvatske povijesti umjetnosti koja se dosad tek povremeno mogla vidjeti na izložbama poput «Avangardne tendencije u hrvatskoj umjetnosti» održanoj u Klovicevim dvorima. Naizgled neuglednu sliku još kao tinejdžer naslikao je kasnije ugledni arhitekt Josip Seissel, potpisavši je pseudonimom Jo Klek; amblematsko djelo hrvatske moderne umjetnosti, prva je apstraktna kompozicija hrvatske umjetnosti. Razdoblje osamdesetih godina slabije je zastupljeno zbog uvjerenja samih kustosa da se radi o manje važnom razdoblju, dok zadnja dva desetljeca imaju odreženih rupa, nastalih kao rezultat stihijskog pristupa otkupu radova.

Osim više izložbenih prostora, nova zgrada MSU raspolaže nizom polivalentnih prostora, a u nekim se segmentima doima i predobro opremljenom, pa recimo rotirajuca pozornica i light-show u podrumskoj kino dvorani ostavlja dojam da se netko poprilicno zaigrao o trošku poreznih obveznika. Kino dvorana u funkciji je vec danas kad u njoj zapocinje Treci festival nevidljivog filma «Filmske mutacije». U sijecnju ce udomiti i Eurokazovu produkciju «Okovani Galileo» Branka Brezovca.


Podijeli: Facebook Twiter