Otvaranje druge trake za promet od 1. lipnja

Radovi u rotoru intenzivirali su se unatrag nekoliko mjeseci (M. MIJOŠEK)
Radovi u rotoru intenzivirali su se unatrag nekoliko mjeseci (M. MIJOŠEK)

Intenziviranje radova na velikom kružnom toku u Šijani na ulazu u grad, nakon što je gradonačelnik Boris Miletić intervenirao kod generalnog direktora Hrvatskih voda Ivice Plišića, rezultirat će otvaranjem punog prometnog profila rotora tijekom turističke sezone. Dosad, u pola godine od početka radova koji bi trebali rezultirati novim retencijskim sustavom za kružni tok i dio šijanskog sliva, bila je uvedena privremena regulacija prometa u kojoj je za promet zatvorena unutarnja prometna traka rotora.

Puni profil do 15. rujna

No, kako je oko kružnog toka već sada velika prometna gužva, jasno je da bi na ljeto, kada se priliv vozila u Pulu učetverostručuje, ovaj ulaz u grad praktički bio onesposobljen. Hrvatske vode prihvatile su takvo pojašnjenje te donijele odluku da će tijekom turističke sezone kružni tok biti otvoren u cijelom prometnom profilu. Uz otvaranje unutarnjeg prometnog traka rotora, iako nam to nije službeno potvrđeno, moguće je da će se za promet otvoriti i odvojak za Ulicu 43. istarske divizije, odnosno trenutno svi lijevi, inače dvotračni, prilazi rotoru, što bi trebalo uspostaviti lakše prometovanje. Iako je ono tijekom ljetnih mjeseci uopće upitno zbog velikog priliva vozila stranih gostiju iz svih turističkih destinacija u najveći istarski grad.

"Sukladno očitovanju Upravnog odijela za prostorno uređenje, komunalni sustav i imovinu Grada Pule od 22. travnja, privremena regulacija prometa (zatvaranje unutarnjeg prometnog traka) koja je na snazi zbog odvijanja radova na kružnom raskrižju, ukinut će se u periodu od 1. lipnja do 15. rujna 2016 godine", odgovorili su nam iz Službe za odnose s javnošću Ured generalnog direktora Hrvatskih voda.

U samom kružnom toku, čini se, izgrađen je retencijski sustav. Prema viđenom akumulirana voda polako će se sustavom otpuštati u kolektor, koji zbog smanjenog kapaciteta kanalizacijskog sustava u Ulici 43. istarske divizije nije do sada mogao upiti vodu prilikom velikih oborina. Na ovaj način ona će se polako otpuštati kako ne bi preopteretila sustav i kako rotor, ali i cijela Industrijska zona (Lidl, Aruba, Bauhaus, itd…) ne bi plavila.

Radovi do ljeta 2017.

Osnovni cilj projekta je rješenje plavljenja čvorišta na ulazu u grad i okolnih površina. Projekt obuhvaća retencijske građevine, otvorene jarke, upojne bunare, cijevne propuste te drenažni sustav čija je osnovna namjena smanjenje vrha vodnog vala za vrijeme intenzivnih oborina. Odnosno, sve će se oborine skupljati u veliku retenciju i potom polako otpuštati u stari sustav manjeg kapaciteta u Ulici 43. istarske divizije kojim će se potom usmjeriti prema rivi. Problem plavljenja ulaza u grad, kao i velikog dijela Industrijske zone (Bauhaus, Aruba i trezor Zagrebačke banke, te Lidla), riješit će se tom velikom retencijom unutar rotora, ali i popratnim kišnim vrtovima koja će skupljati sve oborinske vode, čak i one Šijanske šume, te će voda i iz tih dijelova puniti retenciju iz koje će se polako otpuštati u sustav odvodnje.

Vrijednost investicije iznosi 35,87 milijuna kuna, a investitor su Hrvatske vode. Nakon izgradnje retencije Grad namjerava urediti rotor dijelom rješenja pulskog dizajnera Deana Skire. S obzirom da će se uokolo retencije izgraditi "brdo" kako si vozači u velikom kružnom toku ne bi smetati svjetlima s jedne na drugu stranu, dio idejnog Skirinog rješenja, mogao bi se lakše provesti u djelo. (Goran ROJNIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter