Uz pristupnu cestu cvor Pula - Pomer djelatnici francuskog Bouyguesa i
njihovi kooperanti trenutno grade 103 kilometra punog profila autoceste
na Istarskom ipsilonu. Težište je stavljeno na pretvaranje zapadnog
kraka od Kanfanara do Umaga u autocestu, što mora biti dovršeno do iduce
turisticke sezone.Paralelno se u autocestu pretvara i dionica od
Kanfanara do Rogovici.
Iako su u Kanfanaru najviši usjeci na Ipsilonu,
visoki 18 metara, investitori iz Bina-Istre su se odlucili da na ovoj
relaciji nece prekidati promet, vec ce se voziti uz pomoc semafora, koji
naizmjenicno propuštaju vozila s jedne i druge strane. Koncesionari su
se odlucili na to rješenje zbog neugodnih iskustava s dužim zatvaranjem
prometa na pojedinim dionicama.
- Do Božica bismo trebali završiti
zemljane radove da bismo nakon Nove godine gradili kolnike, odvodnju
oborinskih voda i postavljali opremu.
Do sada smo na trasi iskopali i
premjestili 3,8 milijuna kubika materijala. Predstoji nam iskapanje oko
150 tisuca kubika na dionici Kanfanar - Rogovici i 250 tisuca na cesti
od Pule do Pomera, kaže glavni inženjer na gradilištu Luka Dujmovic.rema njegovim rijecima, na gradilištu je trenutno 400 djelatnika i
stotinjak strojeva.
Najveca im je poteškoca kašnjenje otkupa zemljišta
na potezu od Pule do Pomera. Još uvijek na tom podrucju nije otkupljena
trecina parcela kojima prolazi cesta pa ih graditelji moraju
zaobilaziti. Najgore je što se one nalaze na terenima koje valja nasuti,
pa graditelji moraju privremeno deponirati materijal nastao iskapanjem
usjeka. Taj nam je problem potvrdio i glavni direktor Bina-Istre David
Gabelica, koji kaže da se sve cini da bi se razriješio.
- Upravo smo
održali sastanak s predstavnicima Hrvatskih autocesta, koje otkupljuju
zemljište, i državne uprave u Istarskoj županiji, koja na tome radi.
Pojedini vlasnici zemljišta traže financijske ustupke, koje im država ne
može dati jer bi time srušila koncept otkupa. Dobili smo uvjeravanja da
ce otkup biti gotov do kraja godine. Ako se to dogodi, preostat ce nam
dovoljno vremena da dovršimo cestu, posebno dio do Medulinska ceste,
koji je najviše opterecen, kaže Gabelica.
Na upit hoce li se, u
slucaju da se ne postigne dogovor, za otkup zemljišta koristiti
izvlaštenje, Gabelica je rekao da su ti postupci vec pokrenuti. U
ovakvim slucajevima zakon je jasan. Ceste i drugi infrastrukturni
koridori spadaju u javni interes pa Gabelica kaže da bi bez takvog
zakonskog rješenja bio onemogucen pocetak gradnje. Kada sud donese
rješenje o izvlaštenju, investitor dobiva mogucnost ulaska na zemljište,
bez obzira na žalbe vlasnika. (Aldo POKRAJAC)
PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE.