Otkup zemljišta koci dionicu Pula - Pomer

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Uz pristupnu cestu cvor Pula - Pomer djelatnici francuskog Bouyguesa i njihovi kooperanti trenutno grade 103 kilometra punog profila autoceste na Istarskom ipsilonu. Težište je stavljeno na pretvaranje zapadnog kraka od Kanfanara do Umaga u autocestu, što mora biti dovršeno do iduce turisticke sezone.Paralelno se u autocestu pretvara i dionica od Kanfanara do Rogovici.

Iako su u Kanfanaru najviši usjeci na Ipsilonu, visoki 18 metara, investitori iz Bina-Istre su se odlucili da na ovoj relaciji nece prekidati promet, vec ce se voziti uz pomoc semafora, koji naizmjenicno propuštaju vozila s jedne i druge strane. Koncesionari su se odlucili na to rješenje zbog neugodnih iskustava s dužim zatvaranjem prometa na pojedinim dionicama.

- Do Božica bismo trebali završiti zemljane radove da bismo nakon Nove godine gradili kolnike, odvodnju oborinskih voda i postavljali opremu.

Do sada smo na trasi iskopali i premjestili 3,8 milijuna kubika materijala. Predstoji nam iskapanje oko 150 tisuca kubika na dionici Kanfanar - Rogovici i 250 tisuca na cesti od Pule do Pomera, kaže glavni inženjer na gradilištu Luka Dujmovic.rema njegovim rijecima, na gradilištu je trenutno 400 djelatnika i stotinjak strojeva.

Najveca im je poteškoca kašnjenje otkupa zemljišta na potezu od Pule do Pomera. Još uvijek na tom podrucju nije otkupljena trecina parcela kojima prolazi cesta pa ih graditelji moraju zaobilaziti. Najgore je što se one nalaze na terenima koje valja nasuti, pa graditelji moraju privremeno deponirati materijal nastao iskapanjem usjeka. Taj nam je problem potvrdio i glavni direktor Bina-Istre David Gabelica, koji kaže da se sve cini da bi se razriješio.

- Upravo smo održali sastanak s predstavnicima Hrvatskih autocesta, koje otkupljuju zemljište, i državne uprave u Istarskoj županiji, koja na tome radi. Pojedini vlasnici zemljišta traže financijske ustupke, koje im država ne može dati jer bi time srušila koncept otkupa. Dobili smo uvjeravanja da ce otkup biti gotov do kraja godine. Ako se to dogodi, preostat ce nam dovoljno vremena da dovršimo cestu, posebno dio do Medulinska ceste, koji je najviše opterecen, kaže Gabelica.

Na upit hoce li se, u slucaju da se ne postigne dogovor, za otkup zemljišta koristiti izvlaštenje, Gabelica je rekao da su ti postupci vec pokrenuti. U ovakvim slucajevima zakon je jasan. Ceste i drugi infrastrukturni koridori spadaju u javni interes pa Gabelica kaže da bi bez takvog zakonskog rješenja bio onemogucen pocetak gradnje. Kada sud donese rješenje o izvlaštenju, investitor dobiva mogucnost ulaska na zemljište, bez obzira na žalbe vlasnika. (Aldo POKRAJAC)

PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE.


Podijeli: Facebook Twiter