Ostojić: Hrvatska turistički pobjednik Mediterana

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ministar turizma Veljko Ostojić rekao je danas da je Hrvatska u turističkom smislu pobjednik Mediterana te da je glavno obilježje turističke 2012. da je prvi put od samostalnosti realizirano više od 70 milijuna noćenja.

- Hrvatska je pokazala da i u teškim globalnim okolnostima zna privući dovoljan broj gostiju, rekao je Ostojić na konferenciji za novinare na kojoj je prezentirao turističke brojke za 2012. godinu. Lani je ostvareno ukupno 70,3 milijuna noćenja što je u odnosu na prethodnu godinu porast od 6,4 posto. Broj stranih noćenja bio je 63,2 milijuna, porast od 7,4 posto, a domaćih 7,1 milijun što je ipak pad od 1,9 posto. Prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB) za prvih devet mjeseci prošle godine prihodi od turizma iznosili su 6,27 milijardi eura što je rast od 3,29 posto. Od toga su samo u trećem kvartalu ostvarene 4,3 milijarde eura što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine rast od 2,9 posto.

- Dakle, približavamo se brojci od sedam milijardi eura prihoda od turizma što smo komunicirali kao naš cilj za 2012. godinu. Vjerujem da ćemo sljedeće godine imati veće financijske efekte. I to kako zbog smanjenja PDV-a u turizmu što će povećati potrošnju, kao i zbog širenja i produženja turističke sezone, rekao je Ostojić. Pozitivne su brojke i za pred i post sezonu. U tom je razdoblju ostvareno 25,2 milijuna noćenja što je porast od 7,5 posto u odnosu na 2011. godinu, rekao je.

Ostojić je naglasio da je turizam nakon 14 godina konačno dobio diferenciranu stopu PDV-a što će, kako je rekao, doprinijeti jačanju konkurentnosti cijelog turističkog sektora, te povećati investicije i zaposlenost i smanjiti cijene.

- Što se tiče cijena nedavno je Skupština udruženja vlasnika malih obiteljskih hotela najavila da će smanjiti cijene vode i vina za pet do deset posto, rekao je Ostojić. 

Za 2013. Ostojić je najavio aktivnosti na povećanju konkurentnosti hrvatskog turizma koje će biti provedene kroz tri skupne mjera. Donošenje potrebnih strateških dokumenata, poboljšanje turističkog poslovnog okruženja i infrastrukture, te još bolju komunikaciju s tržištem. Najvažniji dokument jest Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine, ona je trenutno na očitovanju kod ostalih ministarstava i bit će vrlo brzo predstavljena i zastupnicima u Saboru. (Z. CRNČEC/NL)


Podijeli: Facebook Twiter