Hrvatska bi do 2020. trebala ući među 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta, a ukupne turističke prihode udvostručiti na više od 14 milijardi eura, predviđeno je prijedlogom strategije razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine koju je danas usvojila hrvatska Vlada.
S predviđenih oko 7 milijardi eura novih investicija do 2020. hrvatski će turizam dobiti više od 200 novih velikih i malih hotela s oko 100 tisuća novih kreveta te oko sedam tisuća novih kamp mjesta, a predviđa se da će se u turizmu i pratećim djelatnostima zaposliti novih 30 tisuća osoba. Planira se ostvarivanje 86 milijuna noćenja godišnje ili oko 15 milijuna noćenja više nego prošle godine.
Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2020. prvi je sveobuhvatni strateški dokument kojim se planira budućnost hrvatskog turizma, kojeg je usvojila Vlada i poslala Saboru na prihvaćanje, nakon čega će biti obvezujući za sve sudionike u turističkom sektoru, služeći i kao krovni dokument za županijske i lokalne strategije te kao potrebna platforma za povlačenje sredstava iz EU fondova, istaknuo je na posebnoj prezentaciji nakon sjednice Vlade ministar turizma Veljko Ostojić.
Strategija je definirala i viziju prema kojoj bi do 2020. Hrvatska trebala biti globalno prepoznatljiva turistička destinacija, atraktivna za investicije i stvaranje novih radnih mjesta, koja na održiv način upravlja razvojem na cijelom prostoru, njeguje kvalitetu te cijele godine pruža gostoljubivost, sigurnost te raznovrsne i autentične proizvode i doživljaje.
To je ostvarivo jedino uz konsenzus i zajedničko djelovanje državne, regionalne i lokalnih sredina, privatnog i javnog sektora, za što postoji volja, a izvedbu će pratiti i poseban međuministarski tim, dodao je Ostojić.
Osmišljen je i prateći precizan akcijski plan koji s 26 mjera predviđa operativnu provedbu strategije, a ove će se godine raditi i posebna studija konkurentnosti hrvatskog turizma po čemu je sada po Svjetskom forumu na 34. mjestu među 100-ak zemalja svijeta, te na osmom mjestu od devet zemalja Mediterana, što Hrvatska, ističe ministar, može i mora promijeniti.
U tom se smislu mora pozabaviti posebno promjenama zakonskog okvira, fleksibilnosti radne snage, ukupnih okvira poslovanja, pojačanom edukacijom turističkog kadra, jačim diferenciranjem turističkog proizvoda, ali i preustrojem sustava turističkih zajednica te novim učinkovitijim marketingom i tržišnom promocijom.
Strategija predviđa i kreiranje novih inovativnih i kvalitetnih turističkih proizvoda, podijeljenih u 10 grupa, kojima bi se potaknuo turizam emocija i doživljaja, a ponuda odmaknula od još prevladavajuće sezonske ponude 'sunca i mora'. Među njima je nautički turizam s planom novih 15 tisuća vezova, kongresni i zdravstveni turistički centri, golf, eno i gastroturizam te drugi.
Od procijenjenih odnosno predviđenih i poželjnih oko 7 milijardi eura investicija u turizam do 2020. godine 2,2 milijarde eura odnose se na izgradnju novih hotela i resorta u kojima bi bilo 20 tisuća novih hotelskih soba, čime bi se konačno promijenila i poboljšala kvaliteta i struktura smještajnih kapaciteta u hotelima sa sadašnjih oko 13 na oko 18 posto.
Sve bi trebalo dovesti do povećanja turističke potrošnje odnosno prihoda na 14,3 milijarde eura, od čega bi oko 12 milijardi eura bilo od stranih, a ostalo od domaćih turista, a sveukupno bi to trebalo pridonijeti i ukupnom hrvatskom gospodarstvu kojemu turizam zaista treba, naglasio je ministar Ostojić. (Hina)